Yavel Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cycXuYzmzNg Denne er passende 3 Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Godt skrevet Rampage. Det misbruket av uttrykket «rasisme» man ser i dag, og spesielt i saker som denne ødelegger veldig mye, da problemene man (jeg) ønsker å debattere blir diffuse og uangripelige fordi man skal sause alt mulig sammen. Rasisme er ikke det samme som diskriminering, og da er det viktig å bruke ordene der de passer. En vits om hudfarge er ikke nødvendigvis rasisme, og da burde man ikke betegne alle vitser om hudfarge som rasistiske. Rasisme har ikke noe direkte å gjøre med diskriminering på bakgrunn av religion, og derfor burde man heller ikke kalle det rasisme. Man burde kalle det diskriminering på bakgrunn av religion, eller lage ett nytt ord. Den politisk korrekte eliten blant politikere, kulturelle og intellektuelle som står i spissen for de som ønsker å forhindre eller vanskeliggjøre debatt (ved f.eks. å stemple det meste av det de ikke liker som rasisme) gjør stor skade på den åpne samfunnsdebatten jeg mener Jens Stoltenberg ønsket å beskytte i sine uttalelser etter 22/7. 6 Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Hollywood, svaret er Hollywood. Tror dessverre du har rett. Når det gjelder Amistad så er det regelrett historieforfalskning. Slavene var ekstremt verdifulle, mye mer verdifulle enn besetningen, og mens en vesentlig andel av besetningene døde ifra Afrika og Europa på veien til både Nord og Sør- Amerika, så døde det faktisk veldig få slaver. De fleste slavene var dessuten allerede slaver i sine egne land i Afrika. Levestandarden deres gikk faktisk opp i slaveri i Amerika. More than a million people are thought to have died while in transit across the so-called 'middle passage' of the Atlantic due to the inhuman conditions aboard the slave ships and brutal suppression of any resistance. Many slaves captured from the African interior died on the long journey to the coast. On the plantations, life expectancy was short because of poor diet and the back-breaking work. Slaves were branded with hot irons and punishment for trying to run away was whipping or execution. While treatment of slaves on the passage was varied, slaves' treatment was often horrific because the captured African men and women were considered less than human; they were "cargo," or "goods" and treated as such; they were transported for marketing. For example, the Zong, a British slaver, took too many slaves on its voyage to the New World. Overcrowding combined with malnutrition and disease killed several crew members and around 60 slaves. Bad weather made the Zong's voyage slow; the captain decided to drown his slaves at sea, so the owners could collect insurance on the slaves. Over 100 slaves were killed and a number of slaves chose to kill themselves. The Zong incident became fuel for the abolitionist movement and a major court case, as the insurance company refused to compensate for the loss. While slaves were generally kept fed and supplied with drink, as healthy slaves were more valuable, if resources ran low on the long, unpredictable voyages, the crew received preferential treatment. Slave punishment was very common, as on the voyage the crew had to turn independent people into obedient slaves. Whipping and use of the cat o' nine tails was a common occurrence; sometimes slaves were beaten for “melancholy.” The worst punishments were for rebelling; in one instance a captain punished a failed rebellion by killing one involved slave immediately, and forcing two other slaves to eat his heart and liver. Virker ikke som om det er Hollywood som bedriver historieforfalskning her. Endret 15. januar 2012 av Mastema 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg RoaldN Skrevet 15. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. januar 2012 Haha Statsviter greide å dra 22. juli inn i dette. Hadde du tatt deg tid og lest hvorfor jeg gjorde det, så kanskje vi hadde sluppet å lese slike ”reflekterte” kommentarer fra deg som bare opptar plass, og ikke bidrar til noen ting i forhold til debatten. 22. juli er i stor grad relevant i forhold til hvordan medier forholder seg til denne saken, og det er koblingen som jeg ønsket å fremme. Hendelsen fra 22. juli har gjort at både medier og en del av befolkningen har mye mindre toleranse i forhold til slike uttalelser som kom fra Plumbo, enn det var tilfellet tidligere. Samfunnet skapes og formes av viktige hendelser, likeså den politiske agenda. Jeg er overbevist om at saken hadde fått langt mindre oppmerksomhet hadde ikke 22. juli skjedd. Dermed var det helt relevant og berettiget i denne konteksten. Du burde lære av Plumbo-medlemmet, og tenke et lite sekund før du bryter ut av deg irrasjonelle bemerkninger. 22. Juli har ingenting med moccamenn å gjøre. Deal with it. 11 Lenke til kommentar
asad Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Haha , selvfølgelig måtte noen blande 22. juli inn i dette. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Haha Statsviter greide å dra 22. juli inn i dette. Hadde du tatt deg tid og lest hvorfor jeg gjorde det, så kanskje vi hadde sluppet å lese slike "reflekterte" kommentarer fra deg som bare opptar plass, og ikke bidrar til noen ting i forhold til debatten. 22. juli er i stor grad relevant i forhold til hvordan medier forholder seg til denne saken, og det er koblingen som jeg ønsket å fremme. Hendelsen fra 22. juli har gjort at både medier og en del av befolkningen har mye mindre toleranse i forhold til slike uttalelser som kom fra Plumbo, enn det var tilfellet tidligere. Samfunnet skapes og formes av viktige hendelser, likeså den politiske agenda. Jeg er overbevist om at saken hadde fått langt mindre oppmerksomhet hadde ikke 22. juli skjedd. Dermed var det helt relevant og berettiget i denne konteksten. Du burde lære av Plumbo-medlemmet, og tenke et lite sekund før du bryter ut av deg irrasjonelle bemerkninger. 22. Juli har ingenting med moccamenn å gjøre. Deal with it. Fordi? (jeg mener du må utdype her) - ellers blir du gruset av logikken til "statsviter" Forøvrig er jeg enig i det som "sv" skrev. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Haha Statsviter greide å dra 22. juli inn i dette. Hadde du tatt deg tid og lest hvorfor jeg gjorde det, så kanskje vi hadde sluppet å lese slike ”reflekterte” kommentarer fra deg som bare opptar plass, og ikke bidrar til noen ting i forhold til debatten. 22. juli er i stor grad relevant i forhold til hvordan medier forholder seg til denne saken, og det er koblingen som jeg ønsket å fremme. Hendelsen fra 22. juli har gjort at både medier og en del av befolkningen har mye mindre toleranse i forhold til slike uttalelser som kom fra Plumbo, enn det var tilfellet tidligere. Samfunnet skapes og formes av viktige hendelser, likeså den politiske agenda. Jeg er overbevist om at saken hadde fått langt mindre oppmerksomhet hadde ikke 22. juli skjedd. Dermed var det helt relevant og berettiget i denne konteksten. Du burde lære av Plumbo-medlemmet, og tenke et lite sekund før du bryter ut av deg irrasjonelle bemerkninger. Hvordan stiller du deg til at den eneste som har redegjort for uttalelsene sine og beklaget er Plumbo-medlemmet? Og hvorfor i all verden skal man ha mindre toleranse for uttalelser og møte de med slikt piss som ble nogenlunde kollektivt lirt fra seg igår? Det å bite av noen hodet uten å i det hele tatt gå i dialog og spør hva de mente? Intoleransen har gjort at et menneske i natt ikke har klart å sove og er så psykisk nedbrutt at han ikke klarer å spise. Jeg tror Madcon sov svært godt til tross for denne "rasistiske" uttalelsen. Det som er tragisk her er at det tok en hel dag før noe kritisk blikk på responsen dukket opp fra media, og han fikk noe beskyttelse og støtte. Den konstruktive dialogen oppsummert: http://rabiatius.com/2012/01/15/dere-er-fittehol-alle-sammen/ Utover det så var det vel ærlig talt meg som dro inn 22. juli og Statsviter besvarte det. Og med tanke på hvor viktige ytringer er i samfunnet og hvordan 22. juli har spilt inn på det og hvordan ytringer håndteres offentlig idag og ble gjort igår, så er det da veldig relevant. Endret 15. januar 2012 av Rampage 1 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Haha Statsviter greide å dra 22. juli inn i dette. Hadde du tatt deg tid og lest hvorfor jeg gjorde det, så kanskje vi hadde sluppet å lese slike "reflekterte" kommentarer fra deg som bare opptar plass, og ikke bidrar til noen ting i forhold til debatten. 22. juli er i stor grad relevant i forhold til hvordan medier forholder seg til denne saken, og det er koblingen som jeg ønsket å fremme. Hendelsen fra 22. juli har gjort at både medier og en del av befolkningen har mye mindre toleranse i forhold til slike uttalelser som kom fra Plumbo, enn det var tilfellet tidligere. Samfunnet skapes og formes av viktige hendelser, likeså den politiske agenda. Jeg er overbevist om at saken hadde fått langt mindre oppmerksomhet hadde ikke 22. juli skjedd. Dermed var det helt relevant og berettiget i denne konteksten. Du burde lære av Plumbo-medlemmet, og tenke et lite sekund før du bryter ut av deg irrasjonelle bemerkninger. 22. Juli har ingenting med moccamenn å gjøre. Deal with it. Fordi? (jeg mener du må utdype her) - ellers blir du gruset av logikken til "statsviter" Forøvrig er jeg enig i det som "sv" skrev. Ja, la oss ha en større utredning om hvorfor 22. juli ikke er relevant i denne saken. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Haha Statsviter greide å dra 22. juli inn i dette. Hadde du tatt deg tid og lest hvorfor jeg gjorde det, så kanskje vi hadde sluppet å lese slike "reflekterte" kommentarer fra deg som bare opptar plass, og ikke bidrar til noen ting i forhold til debatten. 22. juli er i stor grad relevant i forhold til hvordan medier forholder seg til denne saken, og det er koblingen som jeg ønsket å fremme. Hendelsen fra 22. juli har gjort at både medier og en del av befolkningen har mye mindre toleranse i forhold til slike uttalelser som kom fra Plumbo, enn det var tilfellet tidligere. Samfunnet skapes og formes av viktige hendelser, likeså den politiske agenda. Jeg er overbevist om at saken hadde fått langt mindre oppmerksomhet hadde ikke 22. juli skjedd. Dermed var det helt relevant og berettiget i denne konteksten. Du burde lære av Plumbo-medlemmet, og tenke et lite sekund før du bryter ut av deg irrasjonelle bemerkninger. 22. Juli har ingenting med moccamenn å gjøre. Deal with it. Fordi? (jeg mener du må utdype her) - ellers blir du gruset av logikken til "statsviter" Forøvrig er jeg enig i det som "sv" skrev. dette minner meg om en south park episode: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Tale_of_Scrotie_McBoogerballs insiktsfulle får-stå-seg-på-ere som leter etter ting mellom linjene.. der det ikke er noe mellom linjene:) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Intoleransen har gjort at et menneske i natt ikke har klart å sove og er så psykisk nedbrutt at han ikke klarer å spise. Jeg tror Madcon sov svært godt til tross for denne "rasistiske" uttalelsen. Det som er tragisk her er at det tok en hel dag før noe kritisk blikk på responsen dukket opp fra media, og han fikk noe beskyttelse og støtte. Ja, det er trist at noen mister en hel natts søvn, men hvis tingene fungerer som de bruker å gjøre, ja så vipper sympatipendelen i idiotens favør om ett par dager. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) http://rabiatius.com/2012/01/15/dere-er-fittehol-alle-sammen/ Edit: Ser linken allerede er postet lenger opp. Endret 15. januar 2012 av Bro2 1 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Intoleransen har gjort at et menneske i natt ikke har klart å sove og er så psykisk nedbrutt at han ikke klarer å spise. Jeg tror Madcon sov svært godt til tross for denne "rasistiske" uttalelsen. Det som er tragisk her er at det tok en hel dag før noe kritisk blikk på responsen dukket opp fra media, og han fikk noe beskyttelse og støtte. Ja, det er trist at noen mister en hel natts søvn, men hvis tingene fungerer som de bruker å gjøre, ja så vipper sympatipendelen i idiotens favør om ett par dager. Sarkastisk, flott. Det som er trist at noen blir psykisk nedbrutt og uthengt offentlig uten at noen får tatt til tiltale i media før det jeg vil definere som "lenge" etterpå, ihvertfall i en situasjon som dette. Særlig i en sak hvor "idioten" er den minste idiotien involvert. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 du glemmer samene Samene som folkegruppe ble definitivt undertrykt, og det er en skamplett, men samene var aldri noen homogen gruppe. Alle som bor i Nord-Norge, og en vesentlig andel av 'etniske nordmenn' i Oslo-området er samer. De er visst genetisk uadskillelige ifra samene. Uansett kan vel ikke akkurat Madcon gutta påberope seg same-immuniteten Come again? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Haha Statsviter greide å dra 22. juli inn i dette. Hadde du tatt deg tid og lest hvorfor jeg gjorde det, så kanskje vi hadde sluppet å lese slike "reflekterte" kommentarer fra deg som bare opptar plass, og ikke bidrar til noen ting i forhold til debatten. 22. juli er i stor grad relevant i forhold til hvordan medier forholder seg til denne saken, og det er koblingen som jeg ønsket å fremme. Hendelsen fra 22. juli har gjort at både medier og en del av befolkningen har mye mindre toleranse i forhold til slike uttalelser som kom fra Plumbo, enn det var tilfellet tidligere. Samfunnet skapes og formes av viktige hendelser, likeså den politiske agenda. Jeg er overbevist om at saken hadde fått langt mindre oppmerksomhet hadde ikke 22. juli skjedd. Dermed var det helt relevant og berettiget i denne konteksten. Du burde lære av Plumbo-medlemmet, og tenke et lite sekund før du bryter ut av deg irrasjonelle bemerkninger. 22. Juli har ingenting med moccamenn å gjøre. Deal with it. Fordi? (jeg mener du må utdype her) - ellers blir du gruset av logikken til "statsviter" Forøvrig er jeg enig i det som "sv" skrev. Ja, la oss ha en større utredning om hvorfor 22. juli ikke er relevant i denne saken. Får du det ikke til? Eller vil du bare ikke?? Å poste noen ironiske ord samt: - blir for enkelt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Denne saken minner meg en hel del om Sofienbergparken/ambulanse-saken. Det er rett og slett skremmende å se hvordan media skaper en oppfatning om at "alle" mener det stikk motsatte av det majoriteten høyst sannsynlig faktisk mener, og hvordan det i storkjøkken-stil kokes rasismesuppe på en spiker. 4 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hadde ikke engang hørt om Plumbo før dette. Bra PR. Seriøst? ^^ Har ikke TV og finner musikken min gjennom andre medium enn VG-Lista og whatnot, så nei, de var helt ukjente for meg. Ikke likte jeg musikken heller, men om kommentarfeltet på YouTube er noe å gå etter har antall views eksplodert siden i går kveld. Ok men at ingen rundt deg aldri har nevnt det eller du ikke har hørt om de i det heletatt syns jeg er rart Hører ikke på Skrilex men har fotsatt hørt om han ^^ Kan også med hånden på hjertet si at det er første gang jeg har hørt om de. Hehe godt ikke Stonemeister er alene Er dere fra samme plass ? Lenke til kommentar
blutut Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Å bruke rasisme om denne hendelsen er fullstendig skivebom, rasisme handler om undertrykkelse og legitimert diskriminering. Det mest kritikkverdige knyttet til denne situasjonen er at en har tømt en drink i hodet på en som har beklaget seg, også ga han denne personen selv skylden. Hva slags oppførsel er det ? Det er jo faktisk en fysisk krenkelse som langt overgår en fleipet bemerkning som ikke var ment å såre 2 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 I Norge er det slik at de som har skreket høyest er de som har fått viljen sin og dermed rett. Dette er pris herren i ferd med å forandre seg. 1 Lenke til kommentar
Skovskyn Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 hvis vi er veldig stille, så hører vi feministenes marsj mot Tshawe sin uttalelse Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Intoleransen har gjort at et menneske i natt ikke har klart å sove og er så psykisk nedbrutt at han ikke klarer å spise. Jeg tror Madcon sov svært godt til tross for denne "rasistiske" uttalelsen. Det som er tragisk her er at det tok en hel dag før noe kritisk blikk på responsen dukket opp fra media, og han fikk noe beskyttelse og støtte. Ja, det er trist at noen mister en hel natts søvn, men hvis tingene fungerer som de bruker å gjøre, ja så vipper sympatipendelen i idiotens favør om ett par dager. Sarkastisk, flott. Det som er trist at noen blir psykisk nedbrutt og uthengt offentlig uten at noen får tatt til tiltale i media før det jeg vil definere som "lenge" etterpå, ihvertfall i en situasjon som dette. Særlig i en sak hvor "idioten" er den minste idiotien involvert. Hvis jeg ville være sarkastisk - kom jeg nok til å få det til bedre enn dette (det kan du stole på) Jeg savner "ironi-fonten" ... Jeg forsøkte altså å være ironisk. Og ikke angrep jeg vel deg heller - så ditt motsvar kan da fort oppfattes som personangrep, eller?! Men det jeg mener det handler om er en idiot som sier noe dumt - blir så sablet ned av en hel gruppe av idioter - mer eller mindre reflekterte - og om to dager vipper pendelen, og da er den første og største idioten plutselig blitt offer - og sauene sørger for inntektsbringende "klikk" på alle former for mediasider. hipp hipp hurra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå