Gå til innhold

Rimelig og mest mulig stille skjermkort med best ytelse?

nomore

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte ny maskin i fjor med en AMD Phenom II X4 965 CPU og 4GB minne(skal dobles). Var godt fornøyd med maskinen bortsett fra at skjermkortet bråkte veldig mye. Byttet det bort mot et nVidia GeForce 7300. Usikker på minne men tipper 512MB.

Problemet derimot er at kortet er litt dårlig på video og videoredigering. Eg har nylig anskaffet meg et GoPro Hero 2 og maskinen har problemer med å spille av filmene(har prøvd det meste) som er i MP4 format(HD). Har prøvd mye rart, og av og til klarer VLC å spille av filene, andre ganger er det Windows MediaCenter som klarer det. Ellers er det umulig å spille de av i rene avspillere. Eg får dermed alltid spilt de av i Pinnacle Studio 14 HD, men det mistenker eg er fordi filmene da blir spilt i redusert størrelse og sannsynligvis via en egen kodek fra Pinnacle(bare en teori). Pinnacle klager dog alltid på dårlig skjermkort, og mangel på hardware aksellerasjon.

Problemet mitt er at eg er litt lydsky. Eg foretrekker en maskin som ikke kan høres. Det er litt vanskelig å oppnå(og dyrt), så eg godtar stillegående :)

Derfor trenger eg tips til PCI-Express skjermkort som yter best mulig med lavest mulig lyd, i prisklassen 500-1000, med to skjermutganger(helst 2x DVI, men ikke et krav). Om det er nVidia eller ATi er for meg likegyldig. Bruksområdet til daglig er web, programmering, e-post og spotify. Men årsaken til at eg vil bytte er videoredigering.

Takker for alle forslag :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...