- Cre8or - Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hei. Lurer på om det er en fordel og legge på ny kjølepasta etter x antall tids bruk..? Eller vil det fungere tilnærmet optimalt i noen år? Marius R Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hvilken kjølepasta er det snakk om? Er det typisk kjølepasta ferdig-lagt på en OEM-kjøler? I såfall ville jeg byttet den med en gang. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 nei bruker artic silver 5 på alt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Om pastaen er lagt riktig på og kjøleren ikke har vært tatt av siden det var lagt på vil den holde seg ganske lenge. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Om pastaen er lagt riktig på og kjøleren ikke har vært tatt av siden det var lagt på vil den holde seg ganske lenge. Hvor lenge? Vi snakker om iallefall 1-2 år ikke sant? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Ja, minst. Etter kanskje 5-6 år ville jeg ha skiftet da pasten tørker ut, men innen den tid vil nok de fleste ha oppdatert delene. Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 så det er lurt å bytte ut pastaen som følger med som standard relativt brennkvikt? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Kjølepastaen som følger med på stock kjøleren til cpuen kan du bytte ut. Men på en 3rd parts kjøler så bør du ikke røre den i det hele tatt, spesielt noctua sine da disse er knall gode. Lenke til kommentar
HWE Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Read this and weep Hvordan vil det da være etter 3 år med boxed vifte med medfølgende "thermal compound" på ? Jeg har en Q9550 boxed m stock vifte som jeg vurderte å løfte av, gjøre rent og legge på kjølepasta. Er det bare tull å gjøre ? Endret 17. januar 2012 av kr-s Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Du må nesten se på temperaturene da. Er de dårlige så skader det vel ikke å prøve? Lenke til kommentar
HWE Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Du må nesten se på temperaturene da. Er de dårlige så skader det vel ikke å prøve? Tja, litt kjedelig hvis tempene går opp istedenfor ned.. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Er det ikke slik at kjølepastaen først fungerer optimalt etter en del timers bruk? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jo, den termiske pastaen er flytende, og vil først trenge inn i alle porene og gi optimal varmeoverføring etter noen timer med varme. Jeg vil også rette på en feil som blir mye brukt. Det heter ikke kjølepasta da dette antyder at pastaen faktisk kjøler noe, det heter termisk pasta da den bare overfører varme. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Nå er det forskjell på innkjøringstiden de ulike typene behøver. Arctic Silver 5 trenger f.eks oppimot 200 timer før den yter optimalt. Dette vil dog kun utgjøre noen få grader forskjell. Nyere typer som f.eks min favoritt- Arctic Cooling MX-2 behøver ingen innkjøring overhodet. Lenke til kommentar
HWE Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Er ganske normalt å kalle det kjølepasta. Se f.eks. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10543 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 At folk og komplett kaller det kjølepasta gjør det ikke 100% rett. Komplett består også av folk som kan gjøre feil. Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 jeg tenker på mat jeg når noen sier pasta.. Anyways, godt å vite at jeg slipper å dette helt av stolen mtp. at jeg ikke har bestillt meg noen ekstra termisk-pasta snacks til delene kommer imorgen. Fikk litt hjertebank da jeg såg for meg at hele riggen kom til å gå i lufta uten en "ordentlig" en. Lenke til kommentar
HWE Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 At folk og komplett kaller det kjølepasta gjør det ikke 100% rett. Komplett består også av folk som kan gjøre feil. Jeg skrev ingenting om at det var 100% rett. Jeg skrev faktisk ikke noe som helst om det var rett eller galt å kalle det kjølepasta. jeg tenker på mat jeg når noen sier pasta.. Tviler på du tenker på mat når noen sier kjølepasta... eller tannpasta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå