Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Overføre antennesignal trådløst

Anbefalte innlegg

Skulle ha hatt data og antennesignal i eit anna hus som ligg 20-40m ifra det huset som har begge deler. Data er greitt, det blir eit aksesspunkt i kvar ende. Men antenne slit eg litt meir med. Er parabol og dekodar i hovedhuset, og treng da signalet ifra parabolen til hus nr 2 som skal til ein dekodar der og. Finnst det nokon produkt som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

For å få et stabilt og godt signal hadde jeg nok lagt inn sat i det andre huset også. Er du kunde fra før hadde du sikekrt fått dette billig, som å ha dekoder i flere rom.

Lenke til kommentar

Vil tro at det er billigere å gå til innkjøp av en ekstra parabol enn å få tak i utstyr for å videresende signalet trådløst fra et hus til et annet.

Alternativet er jo ustyr for videresending av videosignal, og la dekoder stå i hovedhuset, men da får du vel neppe veldig god bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem å strekke antennekabel (RG11) 20-40 meter ekstra.. Trådløst blir en helt annen sak, og med stor sannsynlighet dyrere enn en ekstra LNB og parabol. Ta med i beregninga at eksisterende LNB må byttes til et med flere utganger om du velger den løsninga (uansett kabel eller trådløst).

Lenke til kommentar

Ikke noe problem å strekke antennekabel (RG11) 20-40 meter ekstra..

Man skal vel være litt forsiktig med å trekke skjermet kabel mellom to bygninger med tanke på forskjellig jordpotensial, men et galvanisk skille kan vel løse noe av problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...