Gå til innhold

program til å slette ALT!! på disken...


tarantell

Anbefalte innlegg

holder det ikka å boote opp med fex win 98 bootdisk fra www.bootdisk.com.. og skrive [format c:] i "dos" da? eller må du ha noen form for government-wipe?

Det holder ikke hvis du har NTFS - men det visste du sikkert. :wink:

Det holder heller ikke hvis man ønsker å være sikker på at data ikke kan leses ut igjen. Format fjerner ikke data.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
holder det ikka å boote opp med fex win 98 bootdisk fra www.bootdisk.com.. og skrive [format c:] i "dos" da? eller må du ha noen form for government-wipe?

Det holder ikke hvis du har NTFS - men det visste du sikkert. :wink:

Det holder heller ikke hvis man ønsker å være sikker på at data ikke kan leses ut igjen. Format fjerner ikke data.

 

Det har funket for meg mange ganger ihvertfall - og ja jeg har NTFS!

Men klart, skal han dekke over filmer om både villaks og antilope-jakt, uten mulighet til å finne tilbake til de, så holder det ikke...

Lenke til kommentar
Det har funket for meg mange ganger ihvertfall - og ja jeg har NTFS!

Da får jeg bare gratulere, du har fått til noe som er ukjent i den øvrige verden! :D

Du har altså en HD med en NTFS partisjon. Og så booter du Win98 bootdisk. Siden DOS ikke kan "se" en NTFS disk, så blir RAM driven C:. Du skriver format c: og vil dermed prøve å formatere RAMDrive! Men det får du faktisk ikke lov til.

Det er altså ikke mulig å formatere en NTFS partisjon fra DOS. Men hvis du tilfeldigvis også har en D: partisjon som er FAT og prøver på dette, så virker det greitt å skrive format C: - problemet er bare at da formaterer du faktisk D: partisjonen!

Lenke til kommentar
Det har funket for meg mange ganger ihvertfall - og ja jeg har NTFS!

Da får jeg bare gratulere, du har fått til noe som er ukjent i den øvrige verden! :D

Du har altså en HD med en NTFS partisjon. Og så booter du Win98 bootdisk. Siden DOS ikke kan "se" en NTFS disk, så blir RAM driven C:. Du skriver format c: og vil dermed prøve å formatere RAMDrive! Men det får du faktisk ikke lov til.

Det er altså ikke mulig å formatere en NTFS partisjon fra DOS. Men hvis du tilfeldigvis også har en D: partisjon som er FAT og prøver på dette, så virker det greitt å skrive format C: - problemet er bare at da formaterer du faktisk D: partisjonen!

 

Bruk KillDisk som jeg postet. Det sletter disken! Tok ca 1 time og 30 minutter å slette en harddisk på 20GB - så noe forsvinner....

 

Velger du Gutmann metoden , som er den aller beste holder det.

 

Du kan også legge harddisken på en Degausser, men da må du kaste den etterpå. Stat, kommuner og TopSecret formaterer ikke disker men ødelegger de på degaussere. Elektromagnetisk strøm gjennom harddisken som gjør den ubrukelig, får ikke engang startet den opp! :wink: Men en degausser koster jo rundt 40-50.000 for harddisk/floppy/videokassetter og lignende lett ustyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...