Gå til innhold

program til å slette ALT!! på disken...


tarantell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du har en bootbar xp eller 2000 cd:

ta en sikkerhetskopi av partisjonen du skal slette

sett inn cd'n og boot fra cd

når du kommer inn i install-programmet velg den partisjonen du skal slette og slett den.

opprett en ny partisjon, formater denne

installer win på nytt på denne partisjonen

Lenke til kommentar

Spørs jo hva du mener med "slette". Hvis du fjerner partisjonen (f.eks med Windows CD) så er disken tilsynelatende tom. Den er da klar for nyinstallasjon og det holder for de fleste.

Såkalt "low level formatering" sørger for å overskrive alle data i alle sektorer med null. Dette tar lang tid og er sjeldent nødvendig.

Lenke til kommentar

da mener jeg som om du kjøper et ny hardisk hos f.eks komplett.no, og kommer og setter den i hardisken, da er den tom, uten noen som helst filer eller en operativsystem. Jeg har lyst til å fjerne operativsystemet og fjerne med alle filene jeg har på den.....

 

 

Slik at alt går vekk....

 

Forstår du åssen jeg mener nå?

 

Bedre forklaring får jeg ikke til....

Lenke til kommentar
da mener jeg som om du kjøper et ny hardisk hos f.eks komplett.no, og kommer og setter den i hardisken, da er den tom, uten noen som helst filer eller en operativsystem. Jeg har lyst til å fjerne operativsystemet og fjerne med alle filene jeg har på den.....

 

 

Slik at alt går vekk....

 

Forstår du åssen jeg mener nå?

 

Bedre forklaring får jeg ikke til....

Da må du som sagt "Low level formatere" harddisken.

Harddisk produsentene har program, til nedlasting, som fikser det! :)

 

Fortell hvilken harddisk du bruker og jeg skal finne link.

Lenke til kommentar
Muligens riktig det, Solaris. Men det er da ingen praktisk forskjell i forhold til å fjerne partisjonen. Når du skal installere så spiller det null rolle hva sektorene inneholder så lenge filsystemet er fjernet.

Det er jeg også helt enig i. Men nå har han 2 ganger fortalt at han skal slette den helt, slik den var når den kom i fra fabrikken!

Unødvendig ved reinstallering, men hvis det er det han vil skal jeg da hjelpe han! :wink:

Lenke til kommentar

Glem ibas, bruk denne: http://www.killdisk.com/downloads/killdisk.zip

 

1) Lag først en oppstartsdisk til WinXP (velg a:, formater og "lag oppstartdiskett")

 

2) skriv dir eller bare killdisk.exe og trykk enter.

 

3) bla ned til hele disken, ikke partisjoner og trykk F10 - så er det takk og farvell til de filene!

 

Hvis du vil kan du også bruke Gutmann eller "Russian GOST P50739" som fjerner bokstavelig talt alt for evig og alltid ! Men du klarer det sikkert med disketten over :) Da får du fabrikkny disk.

 

Det er en lett slettemåte, samme som å formatere en "lang" og vanlig formatering. Hvis du er helt ekstrem nerd kan du hente filene tilbake med f.eks GetDataBack for NTFS/FAT - men husk at alt blir overskrevet når nytt operativsystem installeres.

 

Bruker du Gutmann eller Russian vil det nok ta en 2-3 timer å formatere, men da er det umulig å finne noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...