SoppeMushroom Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Hei! Har en laptop som ser ut til at nettopp tok kvelden. Nå finner den ikke lenger harddisken, men lager istedenfor en repeterende lyd. Pcen ble kjøpt på Elprice i sin tid (don't ask), men disse er nå konkurs. Det er snakk om en Acer som er mindre enn 2 år gammel. Blir jeg nå nødt til å gå direkte til produsent, dvs Acer, for å krangle med disse om garanti, eller er det noen som har litt mer peil som kan si meg om det fins noen lettere løsning? Kan jeg i noe tilfelle kreve at all info på harddisken blir overført til evt ny harddisk? Jeg har fortsatt kvitteringen på laptopen. Den blir i tillegg brukt til alt av skolearbeid da jeg går på en IT-skole, er dette noe jeg evt kan bruke for å få dem til å fikse det raskere? Alternativet er jo så klart at jeg selv går inn for å prøve å fikse dette (i tilfelle det bare er en løs ledning), men da forsvinner vel garanti og det hele? Endret 14. januar 2012 av SoppeMushroom Lenke til kommentar
fenele Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Ta kontakt med Acer. Håper du har lært nå at du ikke skal kjøpe shitty PCer(Acer) på shitty butikker(Elprice). Lenke til kommentar
SoppeMushroom Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 I was young and stupid. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Som du kan lese her Ta kontakt med Acer direkte, du slipper å krangle med de, kjenner 2 stk. som har gjort dette uten problem. Den ene med garanti, den andre med reklamasjon. Finn frem kvitteringen din, type nr. og serienr. på PC, og ring 800 84 880 (hverdager 09-17) Eller ta kontakt på web. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Når selger er konkurs så har du rett til å reklamere mot tidligere salgsledd, i ditt tilfelle Acer. Husk at Acer kun har 1 års standardgaranti på produktet så du må nok regne med å bli fortalt at ditt produkt har pasert garantitiden. Du må da si at selger er konkurs og at du ønsker å reklamere som privatperson. Du har fem års reklamasjonsrett på produktet, med unntak av batteriet. De fleste opererer med 2 års reklamasjonsrett på batteriet ettersom det ikke ansees å vare vesentlig lengere enn 2 år. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Ta kontakt med Acer. Håper du har lært nå at du ikke skal kjøpe shitty PCer(Acer) på shitty butikker(Elprice). Ettersom trådstarter her sier at det er harddisken som er gått i laptoppen hans. Av det jeg kjenner til så bruker Acer kun merkedisker i maskinene sine, produsert av Seagate, Western Digital etc.. slik som alle andre produsenter også bruker. Hvorfor klandrer du Acer for dette? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Når du kjøper en hel maskin av Acer har de alt ansvar når det gjelder garanti. Lenke til kommentar
SoppeMushroom Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Er en WD-harddisk Takker og bukker, skal se hva jeg kan få gjort! Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Prøvd å bytte harddisk? Da har du og mulighet til å få en harddisk med større lagringsplass. Jeg regner med at maskinen har et deksel som kan fjernes for å bytte harddisk. Da vil det ikke gå ut over reklamasjonsretten. Elprice "gråimporterte" også mange av sine varer, noe som gjorde/gjør reklamasjon vanskeligere på de varene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå