Gå til innhold

Forslag til spill på gammel PC

Anbefalte innlegg

Hei,

PC'en min er eldgammel, så jeg trenger et enkelt spill som jeg kan chille med i helgen. Gjerne et spill med multiplayer online, eller strategispill som ikke er så systemkrevende. Fordel om det kan kjøpes og lastes gjennom Steam nettverket eller på andre måter online.

Noen gode forslag til spill?

PC er;

Dual Core AMD 165Opteron 1.81GHZ

NVIDIA GeForce 8800 GTS

RAm vet jeg ikke.

Må ikke spille i max oppløsning/grafikk, sålenge playabilityen er bra er jeg klar jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for forlag!

Civilization er en fantastisk serie spill, men jeg har aldri blitt heilt engasjert liksom. Blir for mye historie og dill for min del, så er vel egentlig på jakt etter et simplerere spill - ala Red Alert eller warcraft eller noe.. Men er usikre på om de i det hele tatt kan spilles på min..

Noen andre forslag der ute?

Lenke til kommentar

Du har jo gamle godbiter som (Open)TTD, Rollercoaster Tycoon, Red Alert 2, Age of Empires og Free Enterprise som jeg setter meg ned med av og til. Ingen tvil om at disse skal gå på PCen din hvertfall.

Hvis det må være på Steam: Usikker på om Limbo går på PCen din, men om du ikke har prøvd det anbefales det virkelig. Det er puzzles og problemløsing og ikke strategi da men. Revenge of the titans? Det går vel under RTS.

Lenke til kommentar

Meh, såvidt min maskin er bedre og ikke noe problem med de fleste nye spill. Bare ikke kreve 1600x1200 oppløsning eller noe slikt...

Mine Steam forslag:

King's Bounty spillene for strategi biten. Veldig HoMM-aktig.

Mount&Blade Warband (har bare standard M&B for TLD mod, jeg)

Terraria

Portal 1+2

Endret av Godsaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...