Gå til innhold

Skal roote min HTC Desire HD? bør jeg? er rastløs.

NeEeO

Anbefalte innlegg

Har tenkt å roote telefonen min dag(HTC DESIRE HD) . Har egentlig aldri gjort noe slikt, dessuten vet jeg ikke engang hva flashe er? Men jeg sååå utolmodig, og synes det er spennende å roote. Alt jeg vet er at jeg skal roote herfra: http://miuiandroid.com/ . Ellers er jeg ganske så blank, vis jeg bare følger guiden på siden..hva er sajngsen for at det vil gå bra? Hva er det jeg trenger å kunne?

Noen som kan gi noen tips? bør jeg gjøre det? Er redd for at mobilen ikke vååkner dagen etter :/

A

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du rooter telefonen din så gir du deg selv egentlig bare administratorrettigheter. Så ved å roote vil det ikke skje noe annet enn at du kan kjøre apps og gjøre ting på telefonen som krever adminrettigheter.

Skal du legge inn miui så må du flashe. Når du flasher telefonen så legger du inn ett "modifisert" opperativsystem (i dette tilfellet android)

Blir som å instalere ny version av windows på pc'en.

Når du skal flashe, så pass på at du finner en ROM som er laget for Desire HD.

Les litt på http://www.xda-developers.com/ for å finne ut hvilken ROM du skal ha.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er viktig å få med seg at det finnes to typer root:

Radio S-Off

Engineering S-OFF

Jeg har selv utført begge deler på min HTC Desire HD. Ble en del lesing da jeg kjøpte Desire HD rett etter den kom ut, men per i dag finnes det mange simpel klikk metoder.

Engineering S-OFF er det du er ute etter først og fremst for å installere/flashe telefonen ;)

Ellers les på XDA-Developers som personen over sier.

Lenke til kommentar

hehe...Nå vet jeg ikke lenger om jeg gidder å ta sjansen allikevel..

Ser at mange folk nevner at det kan føre til bricking..når man flasher.

Dessuten er jeg bekymret over at jeg ikke har nok kunnskap om dette? Ser jo ut som VELDIG mye informasjon, skulle tro en trenger utdannelse innenfor data for å klare dette :O

Lenke til kommentar

Hehe, jeg var også bekrymet for å bricke min Desire HD, men alt har gått fint! Har flashet flere type rom (Alltid å huske FULL-WIPE (formatering)) før jeg gjør det. Alt har bare gått fint, så lenge du leser nøye, forstår og gjør det som står der ;)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å finne informasjonen du trenger etter å ha fått linken til DHD-forumet på xda tror jeg egentlig ikke du er klar for å flashe til ny ROM. Rastløshet og manglende tålmodighet kan fort føre til at du overser noe viktig og alt skjærer seg.

Nå har jeg ikke vært på DHD-forumet, men jeg ville bli overrasket hvis det ikke var en absolutt failsafe n00bproof guide til roooting, backup og flashing der. Finn, les og ikke minst forstå den før du setter i gang.

Lykke til!

:)

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Takk. Mn du ,etter at den ble til fabrikk instillinger klarte jeg a velge feil nettverk leverandor

Eller hva man na kaller det. Valgte telenor isteden for det jeg egentlig har. Hvordan endre dette?

GLEM DET, HAR KLART DET.

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Jepp batterilevetiden er topp :D

Men du, det med overlocking...jeg bruker SETCPU for root users, men jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer...på forsiden av programmet kan man velge både min og max MHz. regner med at dette er speeden på telefonen.. Jeg vil ikke overlocke telefonen, hva om den blir så varm at batteriet dør? eller noe tilsvarende skjer? vil ha overlocking på bitte litt over normal, ikke mer. Hvor mye tilsvarer dette på setcpu?

Lenke til kommentar

Du kan velge hva telefonen skal kjøre på max, og minimum.

Sett minimum på så lite som mulig for best mulig batteritid (den stiller seg opp med en gang det trengs)

Max setter du egentlig på hva du vil. Skal mye til for å ødelegge telefonen med å clocke, har selv lekt mye med det å det verste som skjer er at telefonen låser seg om det blir for mye. Du kan nokk fint kjøre den opp en del uten problem :)

Selv kjører jeg 1500mhz helt stabilt og uten problemer på min U8800, som har 800mhz klokkefrekvens stock.

Lenke til kommentar

Hehe ;D det var godt å høre at det skal mye til...

Men, jeg vet ikke helt om jeg fikk med meg det med max /minium.

Altså vis jeg drar Minium så langt ned som mulig vil batterylevetiden øke? hvorfor det? Og, jø høyrere jeg drar max er da jeg overlocker?

Men hva er egentlig MHZ? Og hvorfor står det MIN ved siden av? (regner med at det betyr minutter.)

På bilde under er det gjort noe av det samme, mn hva har personen som har stilt in MAX/MIN satset på? har han f.eks satset på overlocking, underlocking, eller normal? Jeg skjønner liksom ikke det med minium.

setcpu-for-root-users-84-1.jpg

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Telefonen justerer frekvensen selv etter hva som trengs.

Så med minimum så stiller du hvor lavt telefonen får lov til å stille frekvensen. Står f.eks minimum på 1400mhz, så går aldri telefonen under dette, og batteriet er dødt på nullkommanix.

Står minimum på 100mhz så går den til 100mhz når det ikke trengs mere. Så snart du fyrer opp ett spill eller harde oppgaver, så justerer prosessoren seg opp, og får i dette tilfellet lov til å stille seg opp til 1400mhz.

Man stiller hovedsakelig hvor lavt prosessoren får lov til å gå, og hvor høyt den får lov til å gå.

Lavere frekvens (Mhz) = mere batteritid, og mindre ytelse.

Høyere frekvens = lavere batteritid, og mere ytelse.

Derfor er det kjekt å ha den lavt på minimum, slik at den bruker så lite batteri som mulig når den bare ligger i lommen din, og ha den høyt på max så man får best ytelse når det trengs (f.eks spill)

Mhz er frekvensen prosessoren kjører på, og vil i hovedsak si hvor raskt den utfører oppgaver.

Edit: Frekvensen som står med hvit skrift i SetCpu er frekvensen telefonen kjører akkurat da. Du vil se at den hopper opp å ned etter hvor mye kraft telefonen trenger.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...