cossiemk1 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Ble fortalt av en kar at det hadde kommet en ny regel ang prøveskilt til bil. Han mente det nå var en begrensning på hvor mange ganger man kan leie prøveskilt, og at denne grensen var på 5 ganger. Om det var pr år eller hva, det visste han ikke... Jeg har søkt på vegvesen.no, men der står det ingen ting om dette. Er det noen som VET noe om dette?? Lenke til kommentar
trra Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Paragraf 4. Ved overtredelse av bestemmelsene i denne paragraf, kan politi, regionvegkontor eller tollvesen inndra prøvekjennemerke på stedet. Regionvegkontoret kan fastsette at inndragningen skal gjelde for et bestemt tidsrom eller for alltid. Regionvegkontoret kan også nekte utlån/utstedelse dersom det ellers for samme kjøretøy og for samme formål vil bli utlånt/utstedt prøvekjennemerke såvidt mange ganger at en kan anta at prøvekjennemerkene blir misbrukt. Annet enn det finner jeg ikke noe håndfast, har kun hørt det samme, 5 ganger eller 10, avhenging av hva og hva slags bil det er(kun momset inn, norsk bil osv) Endret 16. januar 2012 av trra Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Det eneste jeg vet av egen erfaring er at når man skal hente prøveskilt, må man oppgi tidsrom, hvor man skal kjøre (fra - til), hvilken bil det gjelder og kjøringens formål. Utifra denne informasjonen kan de lett oppdage misbruk å nekte deg prøveskilt til en aktuell bil. Endret 16. januar 2012 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå