Gå til innhold

Elkjøp har ikke mer prisgaranti?


Andzel

Anbefalte innlegg

Var på elkjøp og tenkte jeg skulle kjøpe noe men så denne saken billiger et annet sted, som igjen tenkt at jeg kunne få varen til sammen pris.

 

Nå fikk jeg vite at denne pris garantien forsvant i 2012 1. Januar, noen som veit noe mer om dette eller? Fikk bare vite at den forsvant og da sa jeg da mister dere vel noen kunder. Det gjør ingenting fikk jeg tilbake :p.

 

Men noen som veit noe mer om denne saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men de har jo fortsatt 30 dagers fri returrett, så om du finner varen billigere et annet sted innen denne tida kan du levere det du har kjøpt tilbake til Elkjøp og så heller kjøpe det billigere et annet sted.

Elkjøp sitter da igjen med en B-vare, så det må vel være billigere for Elkjøp og heller gi ut mellomlegget? Er absolutt verdt en sjanse!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror nok dessverre at konkurentene sliter mer enn den kjeden...

 

Når jeg ser at ESSO selger bensin for 12.40, mens den koster 14,10 på Statoil.

Da reiser ikke jeg til Statoil for å prøve å kreve å bensinen til ESSO-pris.

 

Kjøp varen i den butikken som har det tilbudet, ferdig med det.

Men jeg personlig ville velge og litt etter tidligere kundeerfaringer selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror nok dessverre at konkurentene sliter mer enn den kjeden...

 

Når jeg ser at ESSO selger bensin for 12.40, mens den koster 14,10 på Statoil.

Da reiser ikke jeg til Statoil for å prøve å kreve å bensinen til ESSO-pris.

 

Kjøp varen i den butikken som har det tilbudet, ferdig med det.

Men jeg personlig ville velge og litt etter tidligere kundeerfaringer selvsagt.

Cluet her er at Elkjøp har tidligere hatt det som formell praksis å gi tilbake mellomlegget. Analogien med bensin på bensinstasjonen er derfor skivebom.

 

Når man først har kjøpt en ting så er det irriterende å se den tingen 10% billigere i en annen elektornikkbutikk noen dager senere. Som forbruker så er det ikke noe galt i å prøve å få en vare til lavest mulig pris og for en forretning så er omsetning vel så viktig som fortjeneste. Derfor er det ikke noe galt i å be om å få differansen utbetalt og fortelle at hvis selger ikke gir dette så leverer du varen tilbake under åpent kjøp-ordingen for så å kjøpe varen hos konkurrenten.

 

Selvfølgelig så er dette ikke noe jeg ville brukt tid på med mindre det var snakk om småpenger (mindre enn 500-ish).

Lenke til kommentar

Elkjøp har ikke hatt prisgaranti siden forbrukerombudet la ned forbud mot at elkjøp kunne annonsere med slikt for ca 10 år siden. Vi har hatt 30 dagers returrett hele veien, og gjort alt vi kan for å skape fornøyde kunder.

 

Ønsker du å spørre mer om prisgarantien anbefaler jeg å høre på facebook.com/elkjop, der kan du få svar av Elkjøp selv :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...