Nikai Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hei! Jeg skal kjøpe meg ny gamer pc på Komplett.no, og lurer litt på hvilken jeg skal velge. Jeg skal bruke pc'n til hovedsaklig world of warcraft, så har lyst på en pc som drar det spillet uten problemer. Jeg har et budsjett på ca 5-6 000, og kan ha både stasjonær og bærbar. Jeg har sett litt på http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10532 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Har du noe fra før? (OS, skjerm, mus, tastatur etc) Kan du bygge selv? 5-6000 er ikke mye til budsjett for en gamingmaskin hvis du skal begynne fra scratch, enten vi snakker laptop eller stasjonær. Om du kun trenger selve maskinen og har skjerm og slikt fra før, kommer du derimot et godt stykke på vei. Lenke til kommentar
Nikai Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Har du noe fra før? (OS, skjerm, mus, tastatur etc) Kan du bygge selv? 5-6000 er ikke mye til budsjett for en gamingmaskin hvis du skal begynne fra scratch, enten vi snakker laptop eller stasjonær. Om du kun trenger selve maskinen og har skjerm og slikt fra før, kommer du derimot et godt stykke på vei. Jeg kan ikke bygge selv, og jeg trenger kun maskinen. Har skjerm, og slikt fra før. :-) Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Du kan jo prøve. Komplett.no er relativt dyrt, og disse konfigureringsalternativene er også veldig dyre. Bestill i deler i fra Dustinhome.no. Alle klarer å sette sammen en maskin. Alt du trenger er å lese bruksanvisningene, samt å ha tålmodighet. Kanskje du kjenner noen som kan bygge for deg? 1 Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Har du noe fra før? (OS, skjerm, mus, tastatur etc) Kan du bygge selv? 5-6000 er ikke mye til budsjett for en gamingmaskin hvis du skal begynne fra scratch, enten vi snakker laptop eller stasjonær. Om du kun trenger selve maskinen og har skjerm og slikt fra før, kommer du derimot et godt stykke på vei. Jeg kan ikke bygge selv, og jeg trenger kun maskinen. Har skjerm, og slikt fra før. :-) Jeg bygget en maskin for en måned siden, og hadde ikke peiling på hvordan en bygger en PC. 8 timer senere, startet maskinen på første forsøk. Bare ha tålmodighet, å lese manualene grundig, så går det bra. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Det blir en grei gamingmaskin det der. Men gjør deg selv en tjeneste. Dropp SDD disken og velg heller en i5-2400 CPU. Om den SSD disken er så dårlig som jeg har lest på nettet, så vil det være et udugelig kjøp. SSD disk gir heller ingen ytelsesøkning i spill. 4-kjerner CPU er viktig om du vil ha en god gamingmaskin som varer fremover. Om du har råd så gå også for et GTX 560 ti. Endret 14. januar 2012 av fflex Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Komplett.no lurer deg med at du blant annet ikke kan velge bort SSD. Jeg synes du får veldig lite for pengene ved å kjøpe Komplett Gamer New Year's Edition. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Harddisk går heller ikke an å velge bort, men det virker som Komplett har et lavkort-lager av harddisker som de bruker i sine ferdigbygg. Standardvalg-diskene er nemlig typisk mye rimeligere enn alternativene samt at de er merket "KUN FOR KOMPLETT PC". Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Har lagd et forslag som jeg mener gir særs mye bang for bucks, fra dustinhome. Operativsystem: Hadde sett på alternative måter å "handle" det Ville også naturligvis bygd selv. Det er lærerikt, og alle kan klare det med litt forberedelser, evt input fra kompiser o.l Endret 14. januar 2012 av fflex Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Kjøp heller HD 6870 til den prisen. OS må man kanskje også ha. Lenke til kommentar
incom1337 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 hvis du er HELT imot å bygge selv kan jeg anbefale netshop.no. De tar 500 kroner for å sette sammen selvvalgte deler. Gjorde nettopp dette selv, Bestilte mandag 9. og får pcn nå på mandag 16., hadde kommet tidligere og, men 2 deler var på fjernlager + posten kommer selvfølgelig ikke i helgene. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Har lagd et forslag som jeg mener gir særs mye bang for bucks, fra dustinhome. Operativsystem: Hadde sett på alternative måter å "handle" det Ville også naturligvis bygd selv. Det er lærerikt, og alle kan klare det med litt forberedelser, evt input fra kompiser o.l Bytt til Hd 6870 og gå ned et hakk PSU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå