vamkri2506 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hei Er det noen som vet om man kan selge Apple produktet via nettbutikk uten å være autorisert selger? Hvor skal man eventuelt kjøpe fra hvis man ikke er autorisert? Med vennlig hilsen Kristen Ps: Arrester meg hvis denne er postet feil :=) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hvis du planlegger å starte salg av noe så må du være klar over hvor streng norsk kjøpslov er og at det er du som står ansvarlig for feil på disse produktene hvis de skulle feile hos kunde i 5 år etter salget. Du må ihvertfall ta høyde for at du vil bli holdt erstatningsansvarlig fra dine kunder og evt. bake inn dette i salgsummen hvis ikke kan du gå konkurs av relativt små grunner. Lenke til kommentar
vamkri2506 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Takk for opplysningen men jeg lurer fortsatt på det jeg spurte om. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg tror det går bra, jeg kjenner ihvertfall en som importerte iphone fra USA og solgte den i en norsk nettbutikk lenge før iphone kom til Norge. Men med mindre du har tenkt til å gjøre som de gjorde(dvs selge f.eks ipad 3 før lansering), så tror jeg du bare kan glemme å importere allerede norges-lanserte apple produkter, for de vil du neppe tjene mye på. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Et spørsmål er om du KAN gjøre det, et annet spørsmål er hvor mye det er å tjene på dette. Du vil møte hard konkurranse fra større kjeder som har penger på bok, og som har et eksisterende markedsapparat og serviceapparat som tar seg av service, retur og reklamasjoner. Det har ikke du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå