Gå til innhold

[Løst] Har 8gb RAM men det står at jeg bare har 4 gb

Anon123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se på brukermanualen for hovedkortet ditt. Hovedkortet ditt har sannsynligvis 6- RAM slots. 3 av en farge og 3 av en annen farge. Du må sette brikkene i følge rekkefølgen på slottene. Det står i manualen hvor du skal plassere de.

Hos meg har jeg 3 brune slots og 3 lysebrune. Jeg har satt mine 12GB i alle 3 brune.

Edit: Ser du har 2 blå og 2 svarte. Hvis det er komplett som har bygget PCen, så kan det være hovedkortet ditt har en feil. Eller at ene RAM brikka ikke funker. Prøv å ta ut den ene brikka og bytt med den andre og se om PCen starter opp. La bare EN RAMbrikke stå i.

Endret av Eraphim
Lenke til kommentar

Nei du behøver ikke installere på nytt selvom du har tatt ut og satt inn en minnebrikke, det du kan prøve er å bytte plass på de to minnebrikkerne, hvis ikke det fungerer, sett de i de to andre sporene, om ikke det fungerer, set en i hvert blå/svart, om ikke det fungerer, sett de tilbake på plass og ring komplett, siden komplett har bygd pc'n så har du også reklamasjonsrett på den som maskin, ikke bare på delene...

Lenke til kommentar

Se på brukermanualen for hovedkortet ditt. Hovedkortet ditt har sannsynligvis 6- RAM slots. 3 av en farge og 3 av en annen farge. Du må sette brikkene i følge rekkefølgen på slottene. Det står i manualen hvor du skal plassere de.

Hos meg har jeg 3 brune slots og 3 lysebrune. Jeg har satt mine 12GB i alle 3 brune.

Edit: Ser du har 2 blå og 2 svarte. Hvis det er komplett som har bygget PCen, så kan det være hovedkortet ditt har en feil. Eller at ene RAM brikka ikke funker. Prøv å ta ut den ene brikka og bytt med den andre og se om PCen starter opp. La bare EN RAMbrikke stå i.

men når jeg tok rammen inn og ut, og startet pc'n på nytt sto det ett eller annet med MINNE/Ram

og jeg kunne velge Mellom "bruk standard" eller " Setup - eller noe

Lenke til kommentar

PROBLEM LØST

Jeg tok bare og byttet plass i de blå sporene OGSÅ startet jeg maskinen så fikk jeg denne meldingen her

cpu or memory changed!!! Please enter setup to configre your option

Press f1 to run setup

press f2 to run default value and continue.

så trykket jeg bare på f1 da kom jeg til biosen også ogsa bare tok jeg "save and start computer "

og da hadde jeg plutselig 8gb- http://gyazo.com/9479607832289fcac84812b708cb3544

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...