petterhol Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hei. Jeg prøvde å lete etter samme problem i Forumet, men fant ikke noe tilsvarende. Har blitt en del år siden jeg brukte forum, så vi skylder på det. Jeg har et problem med min iTunes på en Windows 7 64-bit, Compaq Presario Stasjonnær-PC. Det skal nok være siste versjon av iTunes jeg bruker. Ofte når jeg prøver å starte iTunes, får jeg følgende dialogboksmelding: Du kan ikke åpne iTunes Du kan ikke åpne programmet «iTunes» fordi en annen bruker har det åpent. Be den andre brukeren om å avslutte programmet, og prøv på nytt. Apple har på sine nettsider beskrevet problemet her: http://support.apple.com/kb/TS1969?viewlocale=no_NO. Men tro det eller ei, jeg har ingen andre brukere på datamaskinen. Det som er litt morsomt, er at problemet ikke skjer etter en restart av datamaskinen. Da kan jeg åpne iTunes. Når jeg lukker det og åpner det igjen, derimot, oppstår problemet. Når jeg har ringt Apple support på telefon (815 00 158), får jeg som regel svar at "det har vi aldri hørt om", men de sier følgende: Avinstaller iTunes og alle tilhørende programmer i en bestemt rekkefølge. Fremgangsmåten de sendte meg på e-post kan dere se her: http://support.apple.com/kb/HT1923?viewlocale=no_NO. Dette har jeg selvsagt gjort. La ingen andre datamaskiner eller iPhones, iPads, iPods være på nettet som bruker iTunes. I utgangspunktet tror jeg dette er løsningen på et helt annet problem, men jeg har altså slått av alle enheter som potensielt kan ha noe med iTunes på nettverket mitt å gjøre (laptoper, iPhone, iPad). Inntil videre har jeg gitt opp Apple support. Dette har jeg gjort selv: Avinstalert iTunes og tilhørende programmer. Oppdatert til nyeste versjon. Slått av alle Apple-prosesser i Oppgavebehandling. Slått av internett på min egen PC (slik at den ikke skal kunne oppfatte potensielle andre iTunes-programmer på nettverket). Forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Det høres jo ut som om det er noe som blir hengende igjen når du lukker applikasjonen, det er godt mulig det bare et en status eller noe i registry. Det jeg ville sjekket er om prosessen virkelig blir stoppet når du avslutter itunes. Du skal finne igjen servicen som styrer Itunes under Services hvis du høyreklikker Datamaskin og velger Manage i Startmenyen din. Mulig du bør sette at den ikke skal starte på nytt hvis den termineres da mange applikasjoner er satt opp til å restarte av seg selv hvis prosessen stoppes. Det er godt mulig det er flere ting som startes som henger sammen med Itunes også som f.eks en eller flere dll filer, men jeg kan ingenting om Itunes så det er kun tipping. Dette er et skudd i blinde men kan være verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Selv om man avinstallere ting i wondows ligger det mye igjen i brukermapper, installasjonsmapper, register osv så skal man fjerne noe må man være mer grundig. Dette er jo også grunnen til at mange hater å gå via egne programmer for å legge ting inn på mobiler. Får man den opp som en ekstern lagringsenhet med tilgang til mappene kan man føre over det man trenger uten å ta hensyn til om "andr bruekre er pålogget" og tilsvarende feilmeldinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå