Jim Pec Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hei! Se på signaturen min. Hva er OK score i 3Dmark03? Jeg tør ikke si hva jeg har fått ennå. Men jeg tror ikke det er bra, og ikke i stil til hardware. Men sånn briefly, dere som kan dette her. Hva tror dere? Oppløsning på 1024x768? Jeg har jo klokket litt opp både på CPU og GPU, så det skal jo gjerne bli litt bedre. Takknemlig for tips Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 tja,.. ca 5000 burde du kunne klare Lenke til kommentar
Jim Pec Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Jaha :-? Hva i svarte er galt med systemet mitt når jeg når såvidt halvparten av det :-? Med 800x600 blir det 33xx, men det skal da ikke være så dårlig som det? Hva er det som kan være galt? Har jeg klokket for mye? Den går fint i Prime95. Hjelp Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 hva har du FSB'en og PM(multiplieren) innstilt på? ...og har du klokket skjermkortet? ...kan være litt å vinne på det. Lenke til kommentar
Jim Pec Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 hmm. 190FSBx12, litt usikker, men rundt det. Skjermkortet er solid klokket opp, kjører 350Mhz på Core og 400ca på Memory. Det er ikke vifte på det, så det tåler ikke mye mer før det får seg en kjøler. Men skal det virkelig yte så dårlig i "original" tilstand også? Jeg vet jo at det ikke er et high end kort, men likevel langtifra et dårlig kort på tross av det. Har FSB og MP noe å si i dette tilfellet? Spiller det vesentlig rolle hvor mye RAM jeg kjører på. Har litt problemer med den ene brikken, og har da bare 256, har det noe å si? Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 ..kommer du ikkje over 190FSB?? Prøvd å sette ned mp til f.eks. 11 og jobbe deg litt opp med FSB'n? Vet ikkje hva hk'et ditt er godt for, men ram'en skal klare 400Mhz(200Mhz FSB). Er det winbond brikker du har? ... hvis så, da kan du klare enda høyere. ..se bare i signaturen min hva æ kjører min ram på. og andre klarer enda bedre Lenke til kommentar
Jim Pec Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Joda, kommer fint godt over 200FSB, men jeg har ikke fått den stabil over det. Men jeg har ikke forsket så mye heller mtp vcore value og så videre. Kan du fortelle meg hvordan ratio'en skal stå? Har ikke helt peiling på den, og hvor kan jeg sette timingsen på RAM? HK'et er godt for veldig mye sprell :wink: Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 prøv å øk volten litt på cpu'en, hjelper som regel for å få den stabil(måtte opp ifra 1.65v til 1.90v for å få min stabil på den hastigheten æ kjører nu) øk trinn for trinn til den blir stabil, men pass på temp- den øker en del når man øker volten. så lenge du har temp under 55-60 C skal det gå greit. ..ram timings må du prøve deg fram med, 2.5-3-3-7 som er standard på mine brikker har æ satt til 2,5-2-3-5 og økt volten på minnet til 2.9 for å få stabil(bør helst ikkje økes over det uten kjøling på ram, har noen sagt) Ratio'en har æ på 1:1(cpu fsb=ram fsb) -pc3200 ram'en skal klare 200Mhz uten prob. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hei! Se på signaturen min. Hva er OK score i 3Dmark03? Jeg tør ikke si hva jeg har fått ennå. Men jeg tror ikke det er bra, og ikke i stil til hardware. Men sånn briefly, dere som kan dette her. Hva tror dere? Oppløsning på 1024x768? Jeg har jo klokket litt opp både på CPU og GPU, så det skal jo gjerne bli litt bedre. Takknemlig for tips Har skrudd av Vsync og AntiAliasing....??? sjekke litt på innstillingene på skjermkortet og slå av unødvendige saker... dessuten må du ikke forvente deg mest av ett 9600 kort... har lest flere steder at de ofte yter verre enn ett 9500 kort Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 tja,.. ca 5000 burde du kunne klare Nei, det bør du absolutt ikke. Jeg har 9500PRO som er en god del kraftigere, og får ca 4500 nå kortet er klokket til max. Får du 3000 bør du være fornøyd. Sjekk Fururemarks ORB for å se hva andre har fått med tilsvarende system. Der kan du blant annet se at den høyeste scoren noen har opnådd med et 9600 (pro) er 4404. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå