Pallantir Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg har en multiskriver fra Canon, MP800. Til nå har den fungert helt greit for mitt bruk, men i dag skulle det skrives ut noen bilder til invitasjoner, og plutselig får alt det mørke fiolette toner! Jeg har byttet patroner en etter en i det siste, men først nå begynte den å få hikke. Cyan ble byttet i dag, da vi fikk de fiolette greiene først, den blinket langsomt (nesten tom), ikke raskt (helt tom). Men det hjalp ikke i det hele tatt. Har noen en anelse om hva som kan føre til denne fiolette sykdommen? Jeg prøvde å skrive ut justeringsmønsteret, men det så helt greit ut. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Høres ut som tette dyser spør du meg, da blir gjerne fargene feil fordi blandingen blir feil, har du testet å kjøre en dyprens? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg har prøvd en testutskrift, men den sa at ikke noe var feil. Men jeg kan prøve en full dyprens, takk. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Og det hjalp faktisk! Takk igjen! Skikklig snålt, for det var stort sett nye patroner. Endret 15. januar 2012 av Pallantir Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Snakker om å bli lurt... Det gikk ikke mer enn en dag, så var problemet tilbake. Jeg lurer på om det kan være en feil på en av de nye patronene jeg har kjøpt. Hvilken patron skulle det være hvis mørke toner blir fiolette istedenfor mer eller mindre svarte? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Kan hende at patronene har gått ut på dato hvis butikken dere kjøpte fra ikke selger disse så ofte, en annen mulighet er "forhåndsbestemt levetid". Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 PS.no pleier å ha ganske god "gjennomstrømning" av patroner, så det er neppe det. Og jeg tviler på at det er det med forhåndsbestemt levetid, siden det går på antallet sider som skrives ut. Den har ikke vært så mye i bruk, jeg har en fargelaser som jeg bruker til alt annet en bilder. Hvis jeg bare kunne finne ut hvilken patron som er feil når det blir fiolett, kunne jeg prøvd å klage på den. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Canon sine patroner er ikke befengt med noe kunstig levetid, meg bekejnt. Har hørt om folk som har brukt patroner som har gått et par år over tid med helt perfekt resultat. Men er det originale patroner det er snakk om, eller noe rimeligere kloner? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Helt originale. Jeg skriver bare ut bilder som skal spares på, og da holder ikke billig dritt mål. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 God instilling, Pallantir. Da ville jeg sjekket skriveroppsettet, og se om du har fått valgt feil papirtype, eller feil kvalitet. Sort/hvit utskrifter har gjerne et fargestikk som forsvinner når de tørker. Ser du på disse bildene under kunstlys, så kan de ofte se ut til å være på bærtur de først 5-10 minuttene. Noen ganger lengre. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Det er nok dessverre ikke så enkelt. Jeg har sjekket skriveroppsettet og skrevet ut fra to forskjellige pc-er. Og som sagt, etter en dyprens fungerte det resten av dagen. Men neste dag var det tilbake igjen på fiolett på mørke toner. Så det er et eller annet i blekket, men jeg har ikke veldig lyst til å kjøpe fullt sett nye blekkpatroner. Derfor vil jeg så gjerne vite hvilken patron det bør være problemer med når svart/mørkt blir fiolett. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Merkelige greier. Jeg har ikke noen gode råd der. Kan det være den svarte patronen som krangler? I såfall burde vel et sort/hvitt tekstdokument vise noenlunde samme symptomer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå