khaakon Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Hei alle HW-buffs. En god venn skal bytte sin 5-6 år gamle pc og jeg skal hjelpe ham å bygge ny. Vi bestilte 24" Dell U2412M på tilbud fra Netshop igår, et godt kjøp tror jeg. Jeg har gått for Intel og Nvidia, men er åpen for forslag på andre løsninger. Han har (heldigvis) harddisker og en SSD som skal brukes i den nye maskinen. Kasse og strømforsyning er jeg ganske bestemt på er gode produkter, og er ikke til vurdering (..?) Handleliste hos Dustin; Silverstone TJ08-E Seasonic X-460 Gigabyte GA-Z68MA-DH2 Intel I5 2500K Corsair XMS3 2x 2GB Gigabyte GTX 560Ti Win7 ~ca. 7500,- m/frakt Han har budsjett på 7-8k, og bruker maskinen mest til alt du finner på nett, litt jobbgreier (office & no' Citrix kobling til jobben), musikk/film (støysvak er svært ønskelig), og spill (FPS og annen moro). Hvis dere har noen synspunkter på HW valg vil jeg være glad for å høre fra dere, skjermkort modell er veldig åpent - stillhet i hverdagen er ønsket. Om det bråker når han spiller jøkke det noe *Edit; tror jeg vil bruke siste hundrelappene på en god CPU kjøler og en eksosvifte til kassa, plutselig blir det rett over åtte tusen raske, jajamenn Endret 14. januar 2012 av khaakon Lenke til kommentar
Jaffacake Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Ser solid ut det der Lenke til kommentar
khaakon Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 ..jeg sitter nå og lurer på om jeg burde gå for 8GB ram med én gang - ække så mye dyrere er det vel? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 gå for 2x4GB ram merk at OS er engelsk hvis du ikke visste det eller ser det bra ut Lenke til kommentar
khaakon Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Ja, jeg håper å kunne pushe på ham engelsk Windows, lettere for meg å hjelpe ham når han ringer. Har nå valgt 2x 4GB Corsair vengange LP ram og et billig optisk drev, lagt til Cooler Master 212 CPU kjøler og Arctic Cooling F12 PWM vifte - fortsatt under 8000 kr, men uten frakt. *Edit; Handleliste Endret 14. januar 2012 av khaakon Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Synes det var en forferdelig dyr PSU til å være 460W.. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Synes det var en forferdelig dyr PSU til å være 460W.. det kalles kvalitet... og i tillegg er den vifteløs og helt modulær... Lenke til kommentar
khaakon Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Ja - enig, den er dyr. Vurderte allikevel at han kommer til å klare seg med 460W PSU også i framtiden, Dustin selger jo 560W, samme serie fra Seasonic 20 kr billigere. Men jeg tror jeg går for vifteløs *EDIT; OMBESTEMTE MEG. Det ble 560 wattern allikevel , er ikke no vits med vifteløs PSU sammen med gaming skjermkort (over medium(...i den kassa, osvosv)). Ellers alt som på lista, kunne ha gått ned til vifteløs HD6770 eller opp til HD6950 2GB, men tror jeg liker den som den er. Vet ikke om han trykker kjøp før han legger seg ikveld Endret 15. januar 2012 av khaakon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå