privinius Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hei! Jeg hadde primært tenkt til å søke lærlingplass hos Statoil, og hvis ting skjærte seg skulle jeg søke hos Forsvaret. Det har seg slik at Statoil Krever VG3 Dataelektroniker-faget, så det ble uaktuelt. Hovedsaklig så lurte jeg på om noen hadde erfaringer innenfor denne grenen i forsvaret; eller lederutdanning generelt. Jeg er også veldig nervøs for opptaket, fordi føler dette er den eneste reelle veien å gå for meg for øyeblikket. Jeg har 5,4 i snitt og skal iallefall greie de fysiske minstekravene. Trener hver dag for å kanskje komme litt over de. Jeg vet jo selvfølgelig at de ikke BARE ser på de kravene, det er vel en psykisk del også? Takker for alle svar! Mvh Privinius. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Tror da Befalsleder-utdanningen krever VG3 Dataelektroniker også(?) Har du blitt innkalt til sesjon del 2 da, eller søkt deg til FOS? Endret 14. januar 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
privinius Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 "Velger man å ta læretid med lederutdanning kan man søke etter å ha fullført VG2 Data og elektronikk, men hvis man tar læretid med førstegangstjeneste må man ha fullført VG3 Dataelektroniker.". Har ikke blitt innkalt, så blir nok via FOS. Men jeg ble akkurat litt nervøs nå, for jeg ser at FOS begynner i morgen eller lignende, det er vel ikke for oss som søker lærlingplass? For på sidene til Forsvaret står det at siste frist er 15. februar. Unnskyld hvis jeg fremstår som litt dum, men jeg har ikke lest meg så utrolig mye opp på dette! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 FOS er vel i sommer. Hvor har du lest det, privinius? Synes det er merkelig at man kan gå lederutdanning med VG2, men vanlig lærekontrakt må man ha fullført VG3. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 "Velger man å ta læretid med lederutdanning kan man søke etter å ha fullført VG2 Data og elektronikk, men hvis man tar læretid med førstegangstjeneste må man ha fullført VG3 Dataelektroniker.". Har ikke blitt innkalt, så blir nok via FOS. Men jeg ble akkurat litt nervøs nå, for jeg ser at FOS begynner i morgen eller lignende, det er vel ikke for oss som søker lærlingplass? For på sidene til Forsvaret står det at siste frist er 15. februar. Unnskyld hvis jeg fremstår som litt dum, men jeg har ikke lest meg så utrolig mye opp på dette! Du har en FOS om sommeren og en om vinteren Lenke til kommentar
privinius Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg leste det på Forsvarets sider. Kan gi link når jeg kommer på pcen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå