G8keeper Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hej Jag har fatt hem en ADSL Gor-Det-Selv pakke men jag vet inte riktigt hur jag ska koppla det hela... Jag har en ISDN-boks som ar sammankopplat med telefonkontakten i vaggen. Pa ISDN-Boksen har jag en ledig utgang, men jag har aven en ledig utgang fran vaggkontakten eftersom att kopplingen mellan vaggkontakten och ISDN-boksen verkar vara kopplat "internt". Vilken kabel skall ga varifran till vilken port pa splittern? Nar jag forsoker koppla ihop det hela efter manualen och sedan kopplar upp sa far jag inget svar fran servern... ADSL modemet's "sync" blinkar konstant... Kor w2k pro SP1, nagra speciella problem med det operativsystemet? Anvander mig av D-Link 530 nettverkskort, stodjer pppoe... Snalla hjalp, Telenor verkar inte veta de heller... Mvh G8keeper Lenke til kommentar
fredde Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Først skal splitteren stå med kablen fra telefonstikket i midten. Til høyre fra den skal så isdn boksen kobles(husk å switch over til isdn på den lille bryteren under dekslet på splitteren)Til venstre skal så kablen til ADSL modemet ditt stå. Funker ikke dette er det noe feil med noe hardware eller i sentralen til telenor... Test dette og kom med tilbakemelding... Lenke til kommentar
G8keeper Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Ok, jag ska testa detta, tack for hjalpen Ska saga hur det har gatt nar jag kommer tillbaka till jobbet pa mandag An en gang, tack Mvh G8keeper Lenke til kommentar
G8keeper Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 Fredde: Har testat att koppla sa som du sa, funkade inte da heller... Snackade med Telenor support och de tror att det kan vara de som har gjort en felkoppling i telestationen och skulle kolla upp detta i borjan av denna veckan. I'll keep you posted /G8keeper Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Det samme skjedde med meg. Problemet var feilkobling i sentralen så jeg betalte for 2 måneder da ADSL`en ikke virket. Du kan klage og faktisk få 2 måneder + 1 gratis!! Dessuten SKAL LineSync lys konstant hele tiden. Ikke blinke... Lykke til! Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-12 21:56, Energizer skrev:Det samme skjedde med meg. Problemet var feilkobling i sentralen så jeg betalte for 2 måneder da ADSL`en ikke virket. Du kan klage og faktisk få 2 måneder + 1 gratis!! Dessuten SKAL LineSync lys konstant hele tiden. Ikke blinke...Lykke til! ----------------- Line sync? er det lyset hvor det står dsl eller inngangen på modemet(feks. ETH-4) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå