gimmestitches Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Sivilingeniører har ganske gode lønnsbetingelser, men hvor mange timer er det egentlig vanlig at de jobber i uka? La oss si en som er utdannet innnen bygg, energi eller liknende. Er klar over at det kan være store sprik her, men kanskje du kan dele din erfaring med dette, eller kjenner noen som er sivilingeniør? Jeg ser for meg at det er mye overtid innbakt i denne lønnen, kanskje tar jeg feil? Tenker først og fremst på private bedrifter, men kom gjerne med erfaringer fra stat/kommune! Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Sivilingeniører har ganske gode lønnsbetingelser, men hvor mange timer er det egentlig vanlig at de jobber i uka? La oss si en som er utdannet innnen bygg, energi eller liknende. Er klar over at det kan være store sprik her, men kanskje du kan dele din erfaring med dette, eller kjenner noen som er sivilingeniør? Jeg ser for meg at det er mye overtid innbakt i denne lønnen, kanskje tar jeg feil? Tenker først og fremst på private bedrifter, men kom gjerne med erfaringer fra stat/kommune! Vanlig tid for en Sivilingeniør er 37.5 time i uka. Vanlig tid. De fleste sivilingeniører har fleksitid, slik at de disponerer denne tiden selv. Er vel kanskje mer vanlig at noen uker er med arbeidsfylte enn andre, men de tar jo ut den fritiden på dager det er roligere. Slik er det hvertfall her jeg jobber. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Dette er helt umulig å svare på. Er ikke utdanningen som styrer hvor mye du jobber, det er stillingen du har. Min sjef er sivilingeniør og jobber ca 70 timer i uka, en annen kompis av meg er siv.ing i et byggfirma og jobber sjelden mer enn sine 37.5 timer. Om overtid i innbakt i lønnen avhenger også fullstendig av stilling og selskap. Noen har det, noen ikke. Det gjelder like mye for andre som har tilsvarende utdanning, så ikke spesielt for siv.inger. Grunnlønnen når du ikke har innbakt overtid er selvsagt en del lavere, ofte er dette også stillinger der man ikke har så mye muligheter for overtid slik at man tjener ofte mindre (ikke nødvendigvis mindre per time). Jeg er ikke siv.ing, men har utdanning på samme nivå (og jobben min kunne like gjerne vært gjort av en siv.ing). Jeg jobber alt i fra 35-70 timer i uka, avhenger av hvor stort trykket her. Men jeg har da en stilling som innebærer noe lederansvar, og i privat sektor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå