tomsi42 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hvis vi skal dra inn de evinnelige bilanalogiene her så forholder vel 645D seg til Nikon/Canon fullformat som Bentley og Rolls Royce forholder seg til Porsche og Lamborghini. Å sammenligne Nikon/Canon med Porsche og Lamborghini blir å strekke strikken noe langt. Hadde du sagt Audi og Mercedes, så hadde analogien passet bedre. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Spørs jo litt hvilke Canon/Nikon fullformat vi snakker om. Men hvis jeg skal sammenligne D4 og 1Dx med noe fra bilverdenen, så vil det vel heller være noe på linje med Solberg-utgaven av Subaru Impreza Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Det jeg tenkte på var at Canon/Nikon satser på sportsjorunalister med fullformatkameraene sine. Analogien er relativt små og lette, men lynraske, a la sportsbiler. 645D er ingen hastighetskjempe. Det er en kjempe på både byggekvalitet og bildekvalitet. A la de tunge og elegante luksusbilene som ikke er bygget for store hastigheter eller enorm akselerasjon. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Det jeg tenkte på var at Canon/Nikon satser på sportsjorunalister med fullformatkameraene sine. Analogien er relativt små og lette, men lynraske, a la sportsbiler. 645D er ingen hastighetskjempe. Det er en kjempe på både byggekvalitet og bildekvalitet. A la de tunge og elegante luksusbilene som ikke er bygget for store hastigheter eller enorm akselerasjon. Vil ikke kalle 1DX/D4 små og lette - ei heller relativt sett. Men de er lynraske, det er de. Men ettersom Canon og Nikon også lager enklere forbrukermodeller, så er merker som Mercedes og Audi bedre analogier, som har både raske utgaver og mer sedate saker. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg ville heller ha sammenlignet med kargoskip (645D) og godsfly (Canikon)... 2 Lenke til kommentar
Paal Harald Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ser ut som en blanding mellom et kamera og videokamera det har jeg aldri sett før.Ser ut som et "hasselblad". Det ser ut som et mellomformatkamera Lenke til kommentar
ebr Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Feier hva av banen egentlig?, skal dere sammenligne ett mellomformat kamera med nikon, sony og canon?. I mellomformat ligaen feier det ingenting av banen iallfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Det spørs jo litt hvor mye du vektlegger prisen. Lenke til kommentar
Oladal Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Feier hva av banen egentlig?, skal dere sammenligne ett mellomformat kamera med nikon, sony og canon?. I mellomformat ligaen feier det ingenting av banen iallfall. Kanskje D800 feier det her av banen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 D800E skjerper sikkert konkurransen. Kanskje det betyr priskutt? Eller en ny 645D med oppgradert sensor? (Sensorleverandøren Kodak er jo ikke akkurat den tryggeste leverandøren for tida) Hvor stor er egentlig bildesirkelen på de nye "digitale" objektivene for 645D? Eller sagt på en annen måte, kan man øke sensorstørrelsen i en ny modell uten å miste dekning av hjørnene? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 D800E skjerper sikkert konkurransen. Kanskje det betyr priskutt? Eller en ny 645D med oppgradert sensor? (Sensorleverandøren Kodak er jo ikke akkurat den tryggeste leverandøren for tida) Hvor stor er egentlig bildesirkelen på de nye "digitale" objektivene for 645D? Eller sagt på en annen måte, kan man øke sensorstørrelsen i en ny modell uten å miste dekning av hjørnene? Jeg har litt tungt for å tro at et FF kamera skal kunne utkonkurrere MF, men for de med lommebok der valget ikke er lett så er nok D800 bedre løsning. Dog er det vel bare D800E som vil tilsvare, men selv brukere i andre fora merker seg at en ikke er der hvor MF utkonkurreres av D800. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Ikke utkonkurrere, men skjerpe konkurransen. To vesentlig forskjellige ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg