Gå til innhold

Trenger tips til skjeggfrisyre...


Anbefalte innlegg

Riktig forum? Hvis nei, flytt det gjerne dit det hører hjemme.

 

Så, jeg prøver å gro meg skjegg. Med varierende hell. Det ser ut som jeg har arvet min fars skammelige skjeggvekst, får krøllete tråder med kjønnshår i ansiktet, mest under haken, lite bart og på sidene, og tilnærmet ingenting på forsiden av haken og mellom barten og resten av skjegget. Bilder følger, ansiktet mitt sensurert (i paint) i henhold til norsk lov (kan ikke vise noe sånt på nettet, det er for grovt):

 

 

 

Forfra:

SYK7HL.jpg

 

Fra siden:

ngxQsi.jpg

 

Closeup forfra:

L3jbbO.jpg

 

Skrått nedenfra:

srAnmS.jpg

 

 

 

Har noen noen forslag til hva slags skjeggfrisyre jeg kunne kledd? Liker ikke å barbere meg, fikk nok av det i militæret, men sånn som jeg ser ut nå kan jeg åpenbart ikke gå. Har sett litt på skjeggtrimmere på nett, denne er billig og ser bra ut: Link. Noen formening om den/andre skjeggtrimmere?

 

PS: Jeg vet at skjegget mitt ser litt så som så ut, trenger ingen videre kommentarer på det. Har du ikke noe konstruktivt å komme med, trenger du heller ikke poste noe. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke skjegg som er fikset på utenom at det trimmes. Liker ikke smultring-skjegg, hvor det kun er skjegg rundt munnen og nedover. Usj, heller ikke sånn "stripe" på siden, det er pakkis. :no:

 

Menn med ordentlig hårvekst i ansiktet kan være ganske heite med 2-dagersskjegg. Gjerne mer.

Lenke til kommentar

Det jeg er redd for er at det skal bli stygt hvis jeg trimmer det, i og med at hårveksten min er såpass spredd, spesielt på sidene. Men om jeg skulle trimme det, hvor langt burde jeg ha det? Jeg ser den skjeggtrimmeren jeg linker til i førsteposten trimmer mellom 1 og 18 mm.

Lenke til kommentar

3- dagers skjegg er det fineste :)

 

Klipp på det lengste trimmeren tillater uten de ferre plastikk- bøylene, eller velg den som klipper kortest. Skjegg er forbruksvare, så er ikke noe problem å prøve seg frem.

 

Det jeg er redd for er at det skal bli stygt hvis jeg trimmer det

Hvordan skal jeg si dette på en fin måte.... ehm.. du har ingenting å tape...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg er redd for er at det skal bli stygt hvis jeg trimmer det

Hvordan skal jeg si dette på en fin måte.... ehm.. du har ingenting å tape...

Haha, du vet å få sagt det:P

 

Har bestilt skjeggtrimmer nå, så får vi ta det derfra når den kommer.

 

Gratulerer med ny skjeggtrimmer!

 

Jeg personlig har ikke barbert meg med høvel siden desember 2007, da jeg endelig var ferdig med førstegangstjeneste. Så vet akkurat hva du snakker om :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...