Bigelk Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hei. jeg har 9 celler med tallene 1 - 9 g6 = 1 h6 = 2 i6 = 3 g7 = 4 h7 = 5 i7 = 6 g8 = 7 h8 = 8 i8 = 9 Men, hvis jeg skriver 2 i celle g6 vil jeg at h6 = 1 eller hvis jeg skriver 3 i celle g8 vil at jeg celle vil at jeg celle i6 = 7. sånn at celle verdiene alltid erstatter/byttes med det tallet som skrives inn. Tanken er jo at Makroen kjøres automatisk hver gang man forandrer en celle verdi. Noen gode forslag på hvordan det kan løses? Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Hei. Da har jeg fått makroen til og Starte hver gang man gjør en forandring i en av cellene. Har da lagd denne koden i Ark1 i vba og ikke i en modul. Men lurer fortsatt på hvordan jeg skal få cellene til og bytte verdi Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$G$6" Then Call Macro1 ElseIf Target.Address = "$H$6" Then Call Macro1 ElseIf Target.Address = "$I$6" Then Call Macro1 ElseIf Target.Address = "$G$7" Then Call Macro1 ElseIf Target.Address = "$H$7" Then Call Macro1 ElseIf Target.Address = "$I$7" Then Call Macro1 ElseIf Target.Address = "$G$8" Then Call Macro1 ElseIf Target.Address = "$H$8" Then Call Macro1 ElseIf Target.Address = "$I$8" Then Call Macro1 End If End Sub Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå