andehaj Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Heisann godtfolk! Jeg har litt problemer med en ekstern harddisk. Det er en Western Digital på 2 TB. Problemet her er at den ikke funker helt. Når man setter i kontakta, og USB-kabelen begynner lampa på den å blinke, men det skjer ikke noe. Om jeg tar ut USB-kabelen fra PC-en fortsetter den bare å blinke, noe den ikke har pleid å gjøre før. Jeg skulle se på en film som er på harddisken, men Windows Media Player slet med å få den fram, og så hang både Media Player og harddisken seg. Jeg har testet den på to PC-er og en Blu-ray spiller, uten noe hell. Den er heller ikke så gammel etter min mening, nesten 1 år. Jeg håper da noen vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette, da jeg har en del ting på den som jeg ikke vil miste... Tips? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Sikker på at den ikke krever to USB-kontakter for å få nok strøm? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Det kan være USB kontrolleren som ikke fungerer. Det er mulig å plukke ut selve disken og koble den til på annen måte. " jeg har en del ting på den som jeg ikke vil miste" - Dette er en gjenganger. Eksterndisker er ikke ment for å brukes til å lagre 'verdifulle' ting. De er relativt upålitelige. Lenke til kommentar
andehaj Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Sikker på at den ikke krever to USB-kontakter for å få nok strøm? Den har aldri trengt det før... Lenke til kommentar
andehaj Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Det kan være USB kontrolleren som ikke fungerer. Det er mulig å plukke ut selve disken og koble den til på annen måte. " jeg har en del ting på den som jeg ikke vil miste" - Dette er en gjenganger. Eksterndisker er ikke ment for å brukes til å lagre 'verdifulle' ting. De er relativt upålitelige. Jeg er nok ikke så veldig proff på dette her... Sa meg nok ikke så mye Og det var nok ikke så verdifullt, bare kjipt å miste... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Har harddisken egen strømforsyning som du plugger i veggen? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Du kan reklamere på disken til forhandler, da vil du etter all sannsynlighet få ut en ny på stedet, men du får isåfall ikke tilbake dataene du har lagret. Alternativt kan du, som tidligere nevnt, fysisk åpne harddiskkabinettet og forsøke å koble til disken på annen måte (USB-adapter eller ved å koble den til internt i en annen maskin), men da vil du neppe ha noe særlig å reklamere på i etterkant. Alltid ta backup av viktige filer. Det nytter ikke å være etterpåklok. Lenke til kommentar
andehaj Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Har harddisken egen strømforsyning som du plugger i veggen? Ja. Jeg var kanskje litt uklar i det første innlegget. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Da er det med andre ord en 3.5" disk. Den trenger kun én USB-port. Jeg vil tro at det er en av/på-knapp. Hvis du kobler i strøm i veggen, og slår på bryteren, starter viften og disken å snurre? Foreslår at du skrur fra hverandre kabinettet, og monterer disken inni datamaskinen din(eller kjøper et nytt eksternt kabinett). Evt. så kan du bruke et multimeter og teste om det er liv i strømforsyningen. Dra på Clas Ohlson, så hjelper de deg med det ;-) Lenke til kommentar
andehaj Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Det er ingen knapp på den, men disken begynner å snurre når den kobles til PCen etter å ha satt i kontakta. Det er denne her http://www.elkjop.no/product/data/harddisk/WD2TBELE/wd-elements-2-tb-ekstern-harddisk Tror jeg bare skal ta den med dit jeg kjøpte den. Tror ikke jeg skal begynne å rote med den... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Det enkleste er såklart å la elkjøp fikse alt. Men merk deg at de krever penger for backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå