beriten Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hei! Jeg har en arbeidskontrakt, hvor det står som stilling prosent : 50 -100% Etter behov. Er det lov? I starten fikk jeg masse vakter, og nå får jeg plutselig bare 50 % siden det er så stille om dagen. hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Strengt tatt så har du ikke krav på mer enn det minste som er gitt i arbeidsavtalen. Har arbeidsgiver derimot ansatt noen etter deg som også jobber 50% og det er mulig å organisere arbeidet slik at du kan fylle den personens stilling så kan du kreve å få full stilling ut i fra AMIL §14-3. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Du finner deg en annen jobb eller aksepterer det du får. Jeg hadde kontrakt på 5% når jeg begynte. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hvorfor skulle det ikke være lov? Det som evt. kan gjøre det ulovlig, er om grunnen til at du ikke får jobbe er noe annet enn "stille tider", altså trynefaktor eller forsøk på utfrysing. Men dersom det bare er stille, som du sier, så er en slik kontrakt selvfølgelig lovlig. Det er tross alt avtalefrihet i Norge. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hvorfor skulle det ikke være lov? [...] Det er tross alt avtalefrihet i Norge. Arbeidskontrakter er strengt regulert i arbeidsmiljøloven. Der står det bla.a. at deltidsansatte har rett til å få utvidet sin stilling fremfor at det blir ansatt flere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå