Shadowfax Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hører rykter om at man slipper å skaffe router til et nettverk når man har adsl-abbonement hos bluecom, men ikke hos bl.a. Telenor. Leverer de et modem med innebygget router (slik som NextGenTel) eller bare slipper man "unna"?? :-? Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg har Bluecom ADSL 1024/256 og har fått utdelt en Zyxel Prestige 650R - 13 (slik som mange andre Bluecom kunder) Det var 21. mars 2003. Med andre ord: Du må nok skaffe deg en egen router for nettverket ditt Med mindre du har bestilt en eller annen pakkeløsning når du bestilte ADSL'en din da :wink: Hilsen Zuul Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hører rykter om at man slipper å skaffe router til et nettverk når man har adsl-abbonement hos bluecom, men ikke hos bl.a. Telenor. Leverer de et modem med innebygget router (slik som NextGenTel) eller bare slipper man "unna"?? :-? Du får utdelt to IP-er pr modem, har du bare to så skal du slippe og kjøpe router, det er ikke router i modemet og man får utdelt et speedstream-modem. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 En får tildelt 3 iper faktisk... [/kverulering] Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 er det ikke 3 ip'er da.. jo det mener jeg å huske.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 En får tildelt 3 iper faktisk... [/kverulering] Jeg mener og vite det sto to IP-er i betingelsene for en stund siden. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg mener det stod 3 har også brukt 3 samtidig selv....men finner ikke noe om det på sidene deres igjen nå. Jaja, uansett...var bare litt flisespikkeri fra min side Lenke til kommentar
vegham Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Eg har bluecom og eg bruker bare en switch med uplink, vi er 4 dataer oppkobla, funker fett Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Eg har bluecom og eg bruker bare en switch med uplink, vi er 4 dataer oppkobla, funker fett Joda, men man kan nok ikke ta det for gitt at man altid får så mange IP-er. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Vi har forsjellig IP på alle vi Har testa vet vi har Lenke til kommentar
Green Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Berre slenger meg på... Eg og har 3 ip-er frå Bluecom... -Green- Lenke til kommentar
monkeecheetah Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Well. Vi hadde 7 maskiner på Internett. Oppkobla i 3 switcher fra modemet/routeren vi fikk fra Bluecom, uplinka på en svært så rar måte. Funka kjempebra. Ikke noen problemer. Det var på en periode på 11 dager. Fikk utstyret i uka før Påske. Normalt er vi 3 maskiner i nettverk, og det fungerer. Ingen router med i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå