Stålkontroll Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg bruker Excel 2007... Jeg har søkt Internett opp og ned i desperasjon på å finne ut hvordan jeg kan gi tid en verdi i Excel. Følgene er problemet mitt som jeg legger godt frem i vedlegget. Jeg forsøker å lage et så likt regneark som mobiloperatørene benytter når den sender fakturaen i postkassa. Det jeg mener med det er at jeg har forsøkt å finne ut hvordan jeg lager en formel for å regne ut hvordan 3:30:30(T:MM:SS) kan regnes ut når jeg ønsker å gi minutter taksten 0,59kroner og ende opp med svaret 124,195kroner. Setter utrolig stor pris på hjelpen om det lar seg løse:) Regne ut timer i kroner.xlsx Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Jeg håper du har et ok forhold til matte, for det er litt her. Men det er kjempelett når det fester seg. 1 er ett døgn i Excel, altså 24 timer. Nå + 7 = om nøyaktig en uke. Det gjør et en time ikke er en, men en tjuefjerdedel. Lønn regnes dermed slik: = arbeidstid * timelønn * 24 Din enhet er ikke timelønn men minuttpris. Ett minutt er 1/(24*60), altså 1/1440. Regnestykket blir da = ringetid * minuttpris * 1440 HTH. Beste hilsen Harald Endret 13. januar 2012 av Harald Staff 2 Lenke til kommentar
Stålkontroll Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Takker så mye, det kom som et lys her nå... Nok en gang tusen takk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå