Gå til innhold

Cooler Master V8 eller Vannkjøing?

InZaneAga

Anbefalte innlegg

Heisann, sliter med høy temp på min Phenom II X4 955, derfor trenger jeg noe annet enn orginal søpplevifta.

Har sett på både viftekjøing og vannkjøing, men hva anbefales etter mitt budsjett?

Har sett på Cooler Master V8 som er en STOR viftekjøler og Antec Kuhler 620 som er samme pris på den siden jeg skal kjøpe fra. Begge koster 450kr.

Hva tror dere er det beste valget? Litt støy tåler jeg, blir ikke værre enn det jeg har nå uansett!

Endret av InZaneAga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke mange gradene forskjell. V8 er praktisk, i og med at alt er "en del". Med lukket vannkjøling har du radiator og vifte "løst" som du må feste et sted i kabinettet. I tillegg, er det begrenset lengde på slangene.

Har du mulighet i kabinettet til å gå for vannkjølingen, så gjør det. Da kan du feste radiatoren på en sidekant, med en vifte som blåser ut, og få varmen fra prosessoren ut av kabinettet, i stedet for å kun sirkulere den rundt inni kabinettet. Det fører til lavere varme generelt i maskinen.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke mange gradene forskjell. V8 er praktisk, i og med at alt er "en del". Med lukket vannkjøling har du radiator og vifte "løst" som du må feste et sted i kabinettet. I tillegg, er det begrenset lengde på slangene.

Har du mulighet i kabinettet til å gå for vannkjølingen, så gjør det. Da kan du feste radiatoren på en sidekant, med en vifte som blåser ut, og få varmen fra prosessoren ut av kabinettet, i stedet for å kun sirkulere den rundt inni kabinettet. Det fører til lavere varme generelt i maskinen.

Takk :) Har mere nok med plass så det skal gå greit :) Noen som har prøvd Antec Kuhler 620?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...