TaZ Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Skal bygge sammen en billig kontor maskin med mulighet for 2 skjermer.. Er det mulig å gjøre dette en en CPU med innebygget skjetmkort eller må jeg over på PCIe skjermkort.. Trenger forslag til rimelig cpu,HK event. skjermkort.. Maskinen skal kjøre office,toll program o.l ingen krevende programmer.. Ellers å blir det 4Gb ram og SSD som system disk.. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hei Såvidt jeg klarer å lese meg til er dette mulig med både et AMD oppsett og et Intel oppsett. For Intel er det da snakk om Sandy Bridge (i*-2***), og for AMD er et G brikkesett nødvendig (eks. G780). For begge to er det da snakk om å bruke DVI til den ene skjermen og HDMI til den andre. Lesestoff Mer lesestoff -Deluze Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Det ble FM1 HK(A75)+ X2 A4-3400 + RADEON HD6450 så det blir mulighet for 3 skjermer vist jeg ikke tar helt feil.. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 AMD's skjermkort gir mulighet for 3 skjermer (Eyefinity). Jeg er usikker på hva som kreves av kabler og eventuelle splittere, men et raskt søk på Google bør gi deg svar på det. -Deluze Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Typisk vil du trenge en aktiv mini-DP til DVI-adapter for den tredje skjermen (hvis den ikke støtter mini-DP). Du kan som regel ikke bruke begge DVI-portene på skjermkortet samtidig som du bruker HDMI-porten. For kun to skjermer trenger du ingenting ekstra. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Tenkte å bruke skjermporten på HK til skjerm 3,det skulle vel fungere? Sånn jeg forstår det så skal det gå fint med 3 skjermer så lenge jeg ikke aktiverer Radeon™ Dual Graphics Endret 14. januar 2012 av TaZ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Det... tror jeg bør gå ja. Beste måten å finne det ut er nok uansett å teste Lenke til kommentar
kivlok Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Beklager å dra opp denne gamle tråden igjen, men jeg har prøvd meg på et dual oppsett på kontorpc'en selv, som ikke funker.. Har et asus mini itx kort med hdmi, dvi og vga utgang. Kan bruke dvi eller hdmi + vga, men bilde blir bare crap... Når jeg starter maskinen så kommer det bilde (samme bilde) på begge skjermene med hdmi + dvi. Men idet windows starter så slås skjerm 2 av.. Regner med det er fordi dvi og hdmi kjører på samme utgang eller noe. Rota rundt i mye innstillinger uten å få til noe mer der. Så, etter langdryg forklaring, jeg tenkte å kjøpe et superbillig skjermkort (200kr) og bruke det sammen med hovedkortets integrerte, og lurer på om du fikk det til å fungere? Så vidt jeg har skjønt, hvis jeg skal kjøpe et skjermkort som takler 2 digitale utganger samtidig må jeg opp i 6-700kr, noejeg synes blir unødvendig tillegg på et rimelig oppsett. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Har ikke fått testet med mer enn 1 skjerm enda.. Endret 17. mars 2012 av TaZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå