Gå til innhold

Oppsett av Kontor pc for 2 skjermer..Forslag

Anbefalte innlegg

Skal bygge sammen en billig kontor maskin med mulighet for 2 skjermer..

Er det mulig å gjøre dette en en CPU med innebygget skjetmkort eller må jeg over på PCIe skjermkort..

Trenger forslag til rimelig cpu,HK event. skjermkort..

Maskinen skal kjøre office,toll program o.l ingen krevende programmer..

Ellers å blir det 4Gb ram og SSD som system disk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk vil du trenge en aktiv mini-DP til DVI-adapter for den tredje skjermen (hvis den ikke støtter mini-DP). Du kan som regel ikke bruke begge DVI-portene på skjermkortet samtidig som du bruker HDMI-porten.

For kun to skjermer trenger du ingenting ekstra.

Lenke til kommentar

Tenkte å bruke skjermporten på HK til skjerm 3,det skulle vel fungere?

Sånn jeg forstår det så skal det gå fint med 3 skjermer så lenge jeg ikke aktiverer Radeon™ Dual Graphics

Endret av TaZ
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Beklager å dra opp denne gamle tråden igjen, men jeg har prøvd meg på et dual oppsett på kontorpc'en selv, som ikke funker..

Har et asus mini itx kort med hdmi, dvi og vga utgang. Kan bruke dvi eller hdmi + vga, men bilde blir bare crap... Når jeg starter maskinen så kommer det bilde (samme bilde) på begge skjermene med hdmi + dvi. Men idet windows starter så slås skjerm 2 av.. Regner med det er fordi dvi og hdmi kjører på samme utgang eller noe. Rota rundt i mye innstillinger uten å få til noe mer der.

Så, etter langdryg forklaring, jeg tenkte å kjøpe et superbillig skjermkort (200kr) og bruke det sammen med hovedkortets integrerte, og lurer på om du fikk det til å fungere? Så vidt jeg har skjønt, hvis jeg skal kjøpe et skjermkort som takler 2 digitale utganger samtidig må jeg opp i 6-700kr, noejeg synes blir unødvendig tillegg på et rimelig oppsett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...