henriklh Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 MBM viser 67C på CPU Diode, 50C på CPU Socket og 28C på hovedkort (Asus A7N8X 2.0 Deluxe). MBM leser av dioden med sensoren W83L785TS-S Diode. Hvis du har samme CPU og kjøler, er jeg veldig interessert i din temp måling (vær sikker på at du leser av dioden, og ikke socket'en). Jeg satte den sammen for noen uker siden og er rimelig sikker på at den kjølte bedre da. Jeg har ikke lagt på ny pasta - brukte den som satt på. Kan denne ha mistet noe av effekten, eller blitt gnidd delvis av under montering? Alle gode ideer mottas med takk...! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Du bør nok rense alt og bruke ny kjølepaste. Normalt skal du ikke ha noe særlig mer enn 44-48C. Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Av med medfølgende kjølepasta og på med Titan Silver Grease.... ...og temperaturen gikk ned 7C. Men 44-48 er umulig med den kjøleren og mitt kabinett. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 På en PC jeg bygde nettopp ligger load opp mot 48 grader med XP2500 og Silent breeze: -Tok litt fint sandpapir og slipte ribba litt. -Påførte så et syltynt(gjennomsikitg) lag med AS3. Eneste kjølingen i kabinettet er PSUen. (Aopen H600b kabinett, A7N8X hovedkort.) Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Hvordan leste dere av temperaturen? Asus Probe eller MBM (isåfall hvilken sensor)? Når jeg kjører SiSoft Sandra 2003 Burn In, kommer temp'en opp i CPU: 66C CPU Socket: 50C MB: 26C (Den svinger 62-66C avh. av hvilken test som kjøres) Hvis jeg leser av Asus Probe, viser den 50C som CPU temperatur. Ergo rapporterer den CPU Socket temperaturen og ikke CPU temperaturen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå