Gå til innhold

Hva kan en som er GOD med pc, og da mener jeg god!!


Anbefalte innlegg

Man er god på PC når alle spør deg om hjelp du du sjelden spørr andre.

 

That is so true :)

 

Kommer jo an på hvem du omgås da. så det kan jo ikke måles gjennom det.

 

Sant nok, men hvis vi tar et gjennomsnitt av de personene denne "pc-gode" omgås med, vil jeg si sfenne har et godt poeng :smile:

 

Er vel i tilfelle Mr-CEO som har et godt poeng ;)

Men det vil da si at ovenfor de jeg omgås med til daglig, er jeg en guru på pc. mens jeg er fullstendig klar over det er jeg så langt der ifra, det er jo bare fordet jeg omgås folk som omtrent ikke vet hvordan man slår på en pc....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en som er "god med data" bør vere erfaren, og ha litt skills innafor den retningen av "databruk" han/ho bruker peseen til.:p

 

dette var litt latterlig.. siden jeg vet hva en semafor er, og vet hva osi modellen inneholder, er jeg god på pc da???

 

jeg mener man er god på pc hvis man vet litt om de mulighetene man har til å få løst ett problem. et eksempel fra nettverksverden kan være: skal man sette opp et VPN, bør man vite hva tunnellering er, hva kryptering er, om det er mulig å bruke NAT, hvordan man bør bruke brannmurer (hva de i det hele tatt er, og gjør), osv. for å være god på pc, trenger man ikke vite kjempemye om masse, men derimot bør man vite om mulighetene man har, siden man kan undersøke hvordan man skal gjøre ting etterhver.

Lenke til kommentar

viktor81: du siterer arve87 men klager på det jeg skrev?

 

Jeg mente ikke at man er god på data hvis man vet hva et semafor er, men at dette er et minstekrav for hva man bør vite om man skal kalle seg god på os

Samme med OSI, man bør ikke kalle seg god i nettverk uten å ha kjennskap til denne modellen

Altså: man må kunne endel om det som ligger bak det man jobber med - dypt begravede begreper og prinsipper

skal man sette opp et VPN, bør man vite hva tunnellering er, hva kryptering

Dette er samme prinsipp som det jeg skrev, du bruker bare litt andre eksempler enn meg

for å være god på pc, trenger man ikke vite kjempemye om masse, men derimot bør man vite om mulighetene man har

Dette vet man jo ikke uten å ha bakgrunnskunnskaper om teknikker og prinsipper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...