DCG Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Kjører du med dedup eller compression? Lenke til kommentar
reminett Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Kjører med compression, ja... Men jeg får samme resultat om jeg kjører dd på pools som kjører uten compression.. Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Som spurt tidligere, bruker du 32-bit system? Dette er ikke anbefalt, og du bør oppgradere til 64-bit dersom du ønsker å bruke ZFS. Jeg har ikke kjørt FreeBSD selv, men siden det står i386 i versjonen din, er vel det 32-bit. 64-bit versjonen av FreeBSD heter vel amd64? Jeg tror nå det, i hvert fall, uten å ha brukt det selv. I så fall bør det første steget være å installere 64-bit. Pool'et vil fungere uansett, det er arkitektur-nøytralt, og for å være sikker kan du kjøre export og deretter import. RAIDZ er kjent for å kunne gi pussige ytelsesresultater. Riktignok ikke så dårlig som dette.. Jeg ville uansett personlig anbefalt at du går over til 2-disk speil. I og med at du selv vurderer å gå over til RAID 10 på Linux, går jeg ut fra at tapet av plass er akseptabelt for ditt bruk. Speil i pool er det samme som RAID 10, i og med at alle vdev'er i poolet blir stripet automagisk. ---etter å ha skrevet dette innser jeg at denne posten er over ett år gammel. Snakk om mye aktivitet i UNIX-forumet siden denne fremdeles er nær toppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå