Merko Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Hei. Skjermkortet til min far tok kvelden idag (Fredag 13. ). Tips til et nytt skjermkort som kan erstatte det? Det som tok kvelden er et Radeon HD 4870x2. Veldig greit om det er på lager slik at vi kan bestille det idag. Ytelsen må gjerne være bedre, ikke dårligere. I spill så går det mest i BF3, så om det takler BF3 greit så er det toppers. Resten av PCen er (om jeg ikke husker feil). CPU Q9950 2.8 ghz, 6gb minne, Sokkel 775 hk. En bonus om det ikke koster så alt for mye.. :!: Takk Endret 13. januar 2012 av Merko. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Hei. Skjermkortet til min far tok kvelden idag (Fredag 13. ). Tips til et nytt skjermkort som kan erstatte det? Det som tok kvelden er et Radeon HD 4870x2. Veldig greit om det er på lager slik at vi kan bestille det idag. Ytelsen må gjerne være bedre, ikke dårligere. I spill så går det mest i BF3, så om det takler BF3 greit så er det toppers. Resten av PCen er (om jeg ikke husker feil). CPU Q9950 2.8 ghz, 6gb minne, Sokkel 775 hk. En bonus om det ikke koster så alt for mye.. :!: Takk nå er ikke jeg best på så gamle grafikkort men har googlet litt rundt og fant ut at et HD 6950 vil virke omtrent like godt som HD 4870x2 Asus HD 6950 1GB Sapphire HD 6950 2GB det er ikke noe forskjell på 1GB og 2GB versjonen i ytelse, men 2GB vil hjelpe deg hvis du bruker 2 eller flere skjermer med en oppløsning på 1920x1080, eller hvis du skal ha CrossfireX en gang og spille BF3 det kommer også nye skjermkort i februar tiden Endret 13. januar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 det er ikke noe forskjell på 1GB og 2GB versjonen i ytelse, men 2GB vil hjelpe deg hvis du bruker 2 eller flere skjermer med en oppløsning på 1920x1080, eller hvis du skal ha CrossfireX en gang og spille BF3 Selv uten MSAA kan BF3 bruke godt over 1GB i 1920x1080, samme med Crysis 2 DX11 + high-res texture pack. Man vil også ha fordel av mer enn 1GB med store texture packs i enkelte spill. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 det er ikke noe forskjell på 1GB og 2GB versjonen i ytelse, men 2GB vil hjelpe deg hvis du bruker 2 eller flere skjermer med en oppløsning på 1920x1080, eller hvis du skal ha CrossfireX en gang og spille BF3 Selv uten MSAA kan BF3 bruke godt over 1GB i 1920x1080, samme med Crysis 2 DX11 + high-res texture pack. Man vil også ha fordel av mer enn 1GB med store texture packs i enkelte spill. At et spill bruker mer enn 1GB betyr ikke at kravet er mer enn 1GB Du har rett med teksturpakkene da. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 At et spill bruker mer enn 1GB betyr ikke at kravet er mer enn 1GB Nei, men Crytek anbefaler 2GB vram til Cryis 2 DX11 + high-res teksture pack, og jeg har sett det bruke ~1,8GB i 1920x1080. DICE har sagt at de høyeste innstillingene er ment for minimum 1,5GB vram, og at en del av det brukere tror de opplever som nettverks lag er texture overflow problemer, for høye innstillinger til mengden vram. Dette er noe som ofte kommer dårlig frem i gjennomsnitt frameraten til en timedemo (så fremst det ikke er manko på veldig mye vram), men som kan ødelegge mye for spillopplevelsen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Stemmer det MistaPi sier. En annen ting er jo at syntetiske tester eller timedemoes ikke nødvendigvis reflekterer inn game worst case scenarios og det er utvilsomt flere spill der ute som tar nytte av mer enn 1Gb Vram. Skal man ha en kraftig Pc som greier de høyeste oppløsningene og detaljene (til et vist punkt) så må man nok ha bra nok Gpu kraft og minnnemengde. (Edit : I tilegg til alle andre komponenter som cpu , hk, minne etc). Endret 14. januar 2012 av Malvado Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Stemmer det MistaPi sier. En annen ting er jo at syntetiske tester eller timedemoes ikke nødvendigvis reflekterer inn game worst case scenarios og det er utvilsomt flere spill der ute som tar nytte av mer enn 1Gb Vram. De kan reflektere worst case scenarios, men noen få store frame drops går gjerne svært lite utover gjennomsnitt frameraten. Med henhold til 1920x1080 med 4xMSAA vil 1GB vram for det aller meste være tilstrekkelig, men det er likevel surt de gangene det er for lite og det blir spennende å se med f.eks Metro: Last Light. Jeg ville ikke ha vært veldig komfortabel med å kjøpe et såpass kraftig skjermkort som 6950 med bare 1GB minne idag. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Med henhold til 1920x1080 med 4xMSAA vil 1GB vram for det aller meste være tilstrekkelig, men det er likevel surt de gangene det er for lite og det blir spennende å se med f.eks Metro: Last Light. Jeg ville ikke ha vært veldig komfortabel med å kjøpe et såpass kraftig skjermkort som 6950 med bare 1GB minne idag. Blir litt trist når eventuelt nye spill dukker opp som krever mer maskinkraft og gpukraft får en flaskehals i vramen ja , sånn i farta dog så skal disse spillene være ekstremt glade i vram : Crysis 2 Metro 2033 og oppfølger Lost Planet 2 mener jeg også. Det finnes også en god liste med spill nå som tar i bruk mer og mer av DX 11 , noe som også sørger for å heve litt lista over hva man har behov for når det kommer til skjermkort : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_11_support Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå