Gå til innhold

Diskusjon.no Starcraft 2 League

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det vel på tide å fastsette spillergruppen, så vi får kommet i gang, registrererat nok har folk har meldt interesse.

Ser for meg at vi kan unnagjøre kvalifiseringen innen søndag 19. februar ihvertfall, om ikke søndag 12. februar =)

Viktig at vi får trekt gruppene snart og bare kommer i gang, tvister kan vi løse underveis uansett.

Her er et lite oppsett jeg lagde på noen minutter i Google Documents (LINK). Her kan alle som vil, tilføye resultater og plasseringsendringer etter hvert som kampene spilles, men det viktigste blir at resultatene postes, så kan jeg heller ta meg av gruppeordningene.

Om noen har et bedre oppsett er det bare å fyre løs, men siden ingen har postet noe tenkte jeg kunne lufte denne varianten. =)

Har også mekket en channel i SC2: "DSL", hvor vi kan avtale tidspunkter for kamper og prate dritt om all cheesingen til hverandre! ;)

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Då er me i teorien fulltallige i turneringa! Så då kan eg eigentleg starte med å dele inn i grupper - om ingen har nokon innvendingar så gjer eg det på den enkle måten - skriv inn alle deltakarane på http://www.random.org/lists/ og tek nummer 1-4 i gruppe Alpha, 5-8 i gruppe Beta osv. Så tek eg den fyrste som blir generert (eg lovar å vere ærleg :))

Elles tenkte eg å gjere det same på kva som blir mapa me spelari kvalifiseringa, der eg skriv inn alle mapsa i map poolet vårt, og nummer 1-3 blir dei me skal spele i 1, 2 og 3. runde.

Etter å ha gått gjennom tråden føresler eg at dette blir map poolet:

Map Pool:

• GSL Bel'Shir Beach
  • GSL Crossfire
  • MLG Antiga Shipyard
  • MLG Daybreak
  • MLG Dual Sight
  • MLG Entombed Valley
  • MLG Metalopolis
  • MLG Shakuras Plateu
  • MLG Tal'Darim Altar

(vennligst kommenter om de har innvendingar :))

Her er et lite oppsett jeg lagde på noen minutter i Google Documents (LINK). Her kan alle som vil, tilføye resultater og plasseringsendringer etter hvert som kampene spilles, men det viktigste blir at resultatene postes, så kan jeg heller ta meg av gruppeordningene.

Om noen har et bedre oppsett er det bare å fyre løs, men siden ingen har postet noe tenkte jeg kunne lufte denne varianten. =)

Har også mekket en channel i SC2: "DSL", hvor vi kan avtale tidspunkter for kamper og prate dritt om all cheesingen til hverandre! ;)

Veldig bra føretak! :)

Men skal vinnaren av kvar kamp få 2 eller 3 poeng? Veit det har eigentleg har veldig lite og seie, men trur det er vanleg på SC2 turneringar at ein får 2 poeng pr. seier. :)

DSL channelen var òg ein god idè!

Etter min mening klarer vi å gjøre unna kvalifiseringsrunden i løpet av neste uke!

Ja, at me tek èin ekstra kamp den fyrste veka trur eg òg at dei fleste skal greie! Så me kan iallefall ta det som eit lite mål at alle forsøker så godt dei kan å få fullført alle dei 3 kvalifikasjonskampane iløpet av neste veke. :)

Lenke til kommentar

Si 2 poeng da, ingen problem! =)

Tilfeldigheten er bedre mener jeg: Vanskelig å seede etter ladderen, da flere kan ha innøvd solide builds de har klatret med, ergo få en lettere vei til 1. divisjon. Pluss at få vet hvem hverandre egentlig er ingame, sett hvor gode folk faktisk er, kan bli skjevt med seedingen da. Så, tilfeldig tror jeg egner seg best. Pluss at alle kan sutre over seeding og hvem som sto for den, mens når tilfeldigheten har skylden er det ingen personer som kan klandres. =) Er tross alt første gangen vi prøver dette =)

Flott mappool også! :D Kjør på med gruppene! Jeg giret? Ja!

Lenke til kommentar

Eg òg stemmer for tilfeldig. Vil trekke gruppene iløpet av timen, så hald dykk oppdatert! :)

Edit:

Då har eg trukket gruppene! Eg gjorde dette på http://www.random.org/lists/ og tok den fyrste lista som kom opp. Gruppene blei då som følgjer:

Gruppe Alpha:

Aluxez

Rebba

EGMoFFe

miSiic

Gruppe Beta:

Layzer

Fenrisulvr

miScythe

Zeroxk

Gruppe Charlie:

Knotman

aebriol

schon

Sure

Gruppe Delta:

Matino

Tretsy

GrandmaPwnZ

Sarsi

(legg veg bilete av trekninga her)

post-155477-0-99475800-1328312660_thumb.png

Kven som skal spele mot kven blir lista opp her:

post-155477-0-30449200-1328313865_thumb.png

(klikk for å forstørre)

Etter å ha randomisert alle mapa, blir mapa ein skal spele slik:

Runde 1: GSL Bel'Shir Beach

Runde 2: MLG Entombed Valley

Runde 3: GSL Crossfire

Skal oppdatere dette til fyrste posten så fort som mogleg - så nå er det berre å setje igang booking av kampar! Lukke til alle saman! :)

Endret av Bikkebakke
Lenke til kommentar

Da får alle se og spille kampene sine i løpet av utgangen av neste uke da, siste spilledag er altså 12. februar.

Og det er jo bare grei å si ifra her på forhånd når kampene skal skje, så kan folk obse, caste, diskutere etc :D

Ja, om nokon tek seg tid til å caste så hadde det vore moro! :)

Lenke til kommentar

Cool, men hadde vært fint om du kunne satt opp en Liquipedia side ala dette:

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/User:ZodaSoda/BronyCraft_2

Veldig fint å ha en side å gå til istedenfor masse posts i tråd.

Anyways bra jobba BikkeBakke!

edit: Angående casting/streaming så kan det hende jeg + en kompis eller noe caste et par games for moro skyld, så om noen gjerne vil bli casta så er det bare å si ifra!

Endret av sureup
Lenke til kommentar

melder på

1. matino.348

2. EGMoFFe.334

3. Plague.268 <- enda usikker

Hadde vært fint om ikke turneringen strekte seg over alt for lang tid, heller ha litt hyppige sesonger.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med Matino bortsett fra Battle.Net? Er sjeldent der inne pga søppelpc så hadde vært fint å kunne planlagge kampene på en annen måte. :)

Lenke til kommentar

Så er det lettere å legge til folk du er i gruppe med :)

Gruppe Alpha:

Aluxez #262

Rebba #971

EGMoFFe #334

miSiic #845

Gruppe Beta:

Layzer #859

Fenrisulvr #693

miScythe #664

Zeroxk #138

Gruppe Charlie:

Knotman #562

aebriol #380

schon #753

Sure #376

Gruppe Delta:

Matino #348

Tretsy #???

GrandmaPwnZ #797

Sarsi #382

Lenke til kommentar

melder på

1. matino.348

2. EGMoFFe.334

3. Plague.268 <- enda usikker

Hadde vært fint om ikke turneringen strekte seg over alt for lang tid, heller ha litt hyppige sesonger.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med Matino bortsett fra Battle.Net? Er sjeldent der inne pga søppelpc så hadde vært fint å kunne planlagge kampene på en annen måte. :)

Kan jo skrive en melding på forumet her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...