Gå til innhold

Diskusjon.no Starcraft 2 League

Anbefalte innlegg

Etter då å ha gått gjennom tråden, har eg funnet ut at me iallefall er 10stk som er sikre på at me skal vere med:

1. miScythe #664 - Bikkebakke

2. EGMoFFe #334 - m0ffe

3. Knotman #562 - Knut Knudsen

4. aebriol

5. Sure #376 - sureup

6. aluxez #262 - aluxez

7. Tretsy

8. schon #753 - sch0n

9. GrandMaPwnZ #797 GrandMa

10. Sarsi #382 - Sarsi9

11. Fenrisulvr #693

12. Layzer #859

13. Rebba #971

14. Matino #348

15. miSiic #845

Framleis har me enda nokre som er litt usikre, og dei er:

Doderlein

Plague #268

Dark Archon

Om det er slik at me er 10 stk føresler eg at me startar med å dele alle samen (tilfeldig?) inn i 2 grupper på 5, der alle må møte kvarandre ein gong (bo3), der nummer 1 og 2 i gruppa vil avansere til 1. divisjon medan 4. og 5. plass i gruppa blir plasserte i 2. divisjon. 3 plassane i kvar av gruppene må spele ein bo3 mot kvarandre for å avgjere kven av dei to som kjem i 1 eller 2 divisjon. Er dette greit eller meinar de at me skal finne ein annan måte å dele det opp på?

Då kan me óg byrje med å samle inn brukarnamn og spelar-id på alle samen, slik at det blir enkelt å "adde" kvarandre til når me skal møte kvarandre i kamp (dette blir óg ein måte å bekrefte at alle er 100% sikker at ein er med).

... og enda ikkje for seint å melde seg på! :)

Endret av Bikkebakke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo. Jeg så den andre tråden om diskusjon.no turnering men ville se det an litt. Veldig bra initiativ. Jeg har ingen ambisjoner om å slå noen som helst, men jeg stiller gjerne opp dersom det trengs en backup/evt fylle en plass for å få ballen i gang. Jeg er minst et par hakk under wood league.

Poke meg her om jeg trengs. Stiller opp når som helst.

Evt lykke til alle sammen. :)

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at noen kamerater blir med.

Ok! ;)

aluxez.262

Blir enormt dette her. Så kan vi etter sesongen ha up&down matches mellom de som var øverst i 2. divisjon og de som var nederst i 1. div. Så kan vi holde det gående kontinuerlig :)

Ja, akkurat slik eg òg ser føre meg opplegget blir! :)

Lenke til kommentar

schon - 753

Dette blir morsomt! Si ifra hvis du trenger litt hjelp =)

Meg og noen kan sikkert caste litt =)

Angående oppsett til turnering:

Hva tenker vi? Det hadde jo vært spennende å kopiere GSL-oppsettet!

1. Alt etter hvor mange vi blir, deler vi inn i grupper på fire

(8: 2grupper/4spillere, 16: 4 grupper/16 spillere)

2. Første spilleuke; 2 kamper i hver gruppe. (etter seeding eller tilfeldig)

3. Andre spilleuke; 2 kamper i hver gruppe.

Vinnerne fra første spilluke møtes. (vinneren er videre til neste runde, førsteplassi gruppen)

Taperne fra første spilleuke møtes. (taperen er ute, sisteplass)

4. Tredje spilleuke; taper i vinnerkampen møter vinner i taperkampen, fra forrige spilleuke. (vinneren er videre, andreplass i gruppen. taperen er ute, tredjeplass)

5. Fjerde spilleuke; Semifinaler hvis det bare er åtte spillere med

Kvartfinaler hvis det er 16 med.

Hvis det er 16 med, kan vi også kjøre en ny runde med gruppespill, med samme format som beskrevet =)

6. Finale. Avhengig av hvor mange spillere som er med så klart, og hva vi blir enige om til opplegg

Fordel med dette opplegget er at det er sånn de spiller i Korea, blir litt tøft å emulere det opplegget synes jeg, pluss at det er i utgangspunktet et bra opplegg!

Ulempen er at det blir et noe trangt program, med kanskje litt lite spilletid på en del. Men vi kan jo komprimere turneringen over 3 uker, eller litt flere, og så kjøre på med en ny en ikke lenge etterpå =)

Kan bli litt lang tid med vanlig ligasystem (á la eliteserien).

Hvis vi klarer et sånt opplegg, får vi på en måte utledet litt prestisje i form av regjerende, runner-ups etc. Sikkert mange andre turneringsformater vi kan bruke også, så jeg er åpen for tanker og innspill!

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Hadde vært fint om ikke turneringen strekte seg over alt for lang tid, heller ha litt hyppige sesonger.

Enig. Hvis folk vil hoppe på mellom sesongene kan de hoppe inn i nederste ligaen, code a- :cool:

Men skal ikke legge ord i munnen på bikkebnakke heller.

Lenke til kommentar

Hadde ikke gjort noe om taperne fikk spille med hverandre da... :p

Såå slipper taperne å få en friuke, som er litt kjedelig.

Her kommer. A og B sluttspill inn i bildet. Ingenting som hindrer det! : D

Men kanskje vi skal vente til bikkebakke har sagt noe :)

Lenke til kommentar

Flott å sjå at så mange blir med og at de kjem med innspel angåande formatet! :)

Eg er heilt einig - det tek litt for lang tid med det originale formatet eg hadde føresett meg, så å få eit litt "raskare" program har eg ingenting imot. Eg er òg einig at det blir litt kjipt at det ikkje er ein ordentlig finale, slik at det blir litt meir prestisje i å vinne. Men det som kanskje var hovudpoenget mitt med dette formatet var at dei som ikkje er fullt så gode skulle få spele ein del kampar, og spele med folk på sitt eige nivå òg slik at det gjekk an å kjempe om noko for oss òg, ettersom eg mistenker at det er stor variasjon på nivået blant spelarane her (kanskje eg tek feil?). :p

Men no skal det vere sagt at eg ikkje er så kjend med GSL formatet, men slik eg forstår det så er det ein stad då folk blir slått heilt ut? Isåfall, kanskje det hadde gått an for oss å "modifisert" formatet, slik at det på ein måte ikkje gjekk an? Og om det blir for raskt mellom kampane, er det fort at nokon ikkje får tid, og da vil det bli kluss i formatet.

Lenke til kommentar

Kan skreddersy et opplegg når eg kommer hem, hvor vi får optimalisert spilletid for alle. Men i en sånn liga - liga med utslag - vil noen dessverre få spilt mindre enn andre. :(

Har for en stund siden gått fra platinum - protoss til silver - terran. Rykket opp til gold i går. :)

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Jeg er high silver, må nok spille litt mer for å havne i Gold, er nok en god andel som er i bronze.

Eneste jeg veit er Master på den lista der er Sarsi, ellers er det vel to andre på forumet som ikke er meldt på som også er Masters.

Lenke til kommentar

Ok, då har eg eit nytt forslag om korleis me skal setje opp ligaen vår (har i dette skjemaet rekna med at me blir totalt 16 stk):

post-155477-0-93454900-1327948873_thumb.png

(klikk bilde for å forstørre det)

Poenget med dette formatet er at 1. divisjon skal vere eit litt meir prestisjefylt mesterskap, medan 2. divisjon vil bli ein mogleg veg til å kome inn i dette mesterskapet på, samstundes som det blir ein konkurransefyllt liga for dei i 2. divisjon. Etter slik som eg har rekna ut no, blir det for ein person i 1. divisjon minimum 14 kampar, og 16 kampar maksimum å spele. For ein 2.divisjonsspelar vil det bli minimum 14 kampar og maksimum 15 kampar. Då får alle spele omtrent lika mykje. Kva seier dykk? Var dette eit bra opplegg eller var det heilt på jordet? :p

Sidan dei fleste tykte at 1 kamp i veke er for lite (noko som eg er einig i), kva om me aukar det til 2?

Fristen er no bestemt at ein kan spele dei 2 kampane sine når som helst iløpet av veka, så lengje dei blir spelt.

Innspel? Spørsmål i tilfelle du ikkje skjønte noko av det eg posta no? ^^

Endret av Bikkebakke
Lenke til kommentar

Det systemet virket latterlig bra.

Angående når kamper skal spilles, mener jeg det kan gå bra å ha 2 kamper i uken, men valgfri når du spiller de så lenge du gjør det i løpet av uken. Slik at om man er vekkreist i en helg, kan du spille kampen tidligere i uken hvis det passer bedre.

Og til alle spillerne: Med et sånt system som dette er det svært viktig at folk ikke trekker seg midt i sesongen, eller blåser i å møte opp til kampene sine. Da ødelegges hele moroa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...