Gå til innhold

Koble sammen trådløse routere

Blavod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis 655 settes opp som aksesspunkt og ikke router så skal det funke helt fint det.

Jeg mistenker utifra forklaringen at det ikke finnes noe kabelforbindelse mellom de to - og at det OP til oppnå er en trådløs bro mellom de to ruterene for å forlenge nettverket opp i den andre etasjen. Hvis det var kabelforbindelse mellom de to så var jo det en veldig enkel sak. Da hadde det fungert selv uten å sette den sekundære ruteren som aksesspunkt, men det er ikke slik jeg tolker det som har blitt skrevet.

Hvis min anntagelse er korrekt så vil du trenge å sette opp en trådløs bridge. Normalt gjør jeg dette ved å lage en universal repeater med en ruter som støtter DD-WRT, fordi et slikt oppsett kan koble seg på og repeate alle nettverk universalt. Disse ruterene støtter dog ikke DD-WRT, så da må du sjekke om de har støtte for WDS (Wireless Distribution System). Dette er en teknologi for å koble sammen flere aksesspunkt til et større nettverk. WDS er ofte litt kresen på hvilke andre ruteren din vil samarbeide med dog - men sidne begge to er D-link basert så bør jo det ikke være noe problem så lenge de faktisk har WDS støtte (noe OP selv må sjekke).

Hvis ikke WDS er en mulighet så ville en billig DIR-615 fra ebay + DD-WRT være en god løsning. Det kan du få fatt i for 150-200kr som regel.

At annet alternativ dersom begge ruterene er på samme strømsystem er å bruke bruke homeplug adaptere for å binde dem sammen akkurat som om de var på kabel. I så fall er det hele veldig enkelt ved at du bare setter opp wifi på begge to og så ordner resten seg automatisk.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...