Del Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Det er et hull i guiden, ser ut til at den kjører alt som rot. Poenget med linjen er å sette miljøvariablene som du nettopp la inn. Du skulle endret eierskap til /etc/openvpn/easy-rsa til din bruker for å kunne kjørt uten rot. Som rot kan du gjøre: cd /etc/openvpn/easy-rsa sudo source vars men da tror jeg du må gjøre det meste som rot etterpå, for da er miljøvariablene satt for rot, ikke for brukeren din. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 vds@vps:/etc/openvpn/easy-rsa$ sudo source vars[sudo] password for vds: sudo: source: command not found vds@vps:/etc/openvpn/easy-rsa$ Merkelige saker Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ah, source kommandoen funker vel ikke med sudo. Du får endre rettigheter istedet: sudo chown -R $USER /etc/openvpn/easy-rsa/ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Nå har jeg faktisk fått VPN-en oppe og kjører. Hvertfall får jeg en fin liten hengelås på nettverksikonet i Ubuntu og whatismyip.com gir meg vps-ens ip når jeg går inn på siden. Twitter funker, men jeg sliter faktisk fortsatt med Facebook. Med en VPN vil jo all trafikk rutes til serveren før noe som helst skjer vil jeg tro? Er det noen som helst grunn til at dette ikke skal funke nå hvis oppsettet faktisk fungerer? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Såå, m.facebook.com og touch.facebook.com funker, men ikke selve hovedsiden. Aner ikke hvorfor, men da har man hvertfall kommet så langt Tar fortsatt imot tips og teorier om hvorfor det er sånn Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Med wireshark kan du se om du sender trafikk som går utenom VPN-et ditt. Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Så flott! Møtte du på andre vanskeligheter underveis? Du kan prøve å slå av VPN, og se om du fortsatt kommer inn på de samme sidene. Da har vi en grei bekreftelse på at du faktisk har fått fungerende VPN. Såvidt jeg kan se har ikke Kina mulighet til å sperre openvpn koblinger, så det er veldig rart om noe som helst er blokkert. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Nå har jeg faktisk fått VPN-en oppe og kjører. Hvertfall får jeg en fin liten hengelås på nettverksikonet i Ubuntu og whatismyip.com gir meg vps-ens ip når jeg går inn på siden. Twitter funker, men jeg sliter faktisk fortsatt med Facebook. Med en VPN vil jo all trafikk rutes til serveren før noe som helst skjer vil jeg tro? Er det noen som helst grunn til at dette ikke skal funke nå hvis oppsettet faktisk fungerer? Nice, kan du lage en post med den guiden du brukte samt alt i guiden som ikke var bra nok forklart? Så har vi en post med et fungerende oppsett. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Beklager lite respons i tråden her! Treningen min i Beijing er over og jeg har ankommet Changsha. Guiden jeg benyttet meg av for å sette dette opp på serveren var denne. Der guiden sier . ./easy-rsa/vars les de innleggene jeg og Del utveksler. Det som fikset det var såvidt jeg husker å endre eieskapet med denne kommandoen sudo chown -R $USER /etc/openvpn/easy-rsa/ Det at hovedsiden til facebook ikke funket hadde noe med responstiden på nettet å gjøre. Det var så tregt at facebook rett og slett timet ut. Men det funket da etterhvert. Nå funker alt bortsett fra at tilkoblingen til serveren ser ut til å koble ut etterhvert og jeg må koble fra og til igjen før det funker. Skulle gjerne noe tips hvis folk har noen for å fikse det Ellers får dere ha takk for hjelpen! Hvis noen vil ha hjelp til å sette opp noe lignende så er det bare å bruke tråden! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Noen som vet hvordan jeg bare sender forespørsler mot spesfikke IP-er eller domener gjennom tunellen? Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hva mener du? At du bare skal ha tilgang til en del av nettet du kobler deg opp mot? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Nei, at alt utenom f.eks google.com går utenom tunellen Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Alt går utenom tunnelen som standard så vidt jeg vet. Det er vel heller slik at du kan tvinge trafikken til å gå gjennom server hvis du ønsker å ha kontroll over trafikken på seversiden. http://openvpn.net/index.php/open-source/documentation/howto.html#redirect Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 I Ubuntu går vanlig surfing gjennom tunellen når du kobler deg til. Du kjører altså med serverens IP. Fikset forresten problemet med at vpn-en ble lite responsiv etter en stund. Endret fra port 8080 til 443. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå