Pallantir Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Google er blitt helt ubrukelig for meg siden man ikke kan gjøre +søk lenger. I tillegg vil de ha med private resultater, noe som jeg ikke ser noe som helst fornuftig grunn til. Så har jeg jo ikke Facebook-konto engang heller... Fins det en søkemotor som fungerer som Google fungerte fram til for en måneds tid eller to siden, da de fjernet muligheten til å kreve at et søkeord var med i resultatene? Jeg har prøvd Bing en stund, men etter hvert funnet ut at den ikke gir like gode resultater som Google gjorde før endringen. Eventuelt: Fins det en måte å få + søk på igjen i Google? En ting er å bruke anførsel, men det funker bare hvis man vet at alle ordene i søket står i rekkefølge. Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Google er blitt helt ubrukelig for meg siden man ikke kan gjøre +søk lenger. I tillegg vil de ha med private resultater, noe som jeg ikke ser noe som helst fornuftig grunn til. Så har jeg jo ikke Facebook-konto engang heller... Fins det en søkemotor som fungerer som Google fungerte fram til for en måneds tid eller to siden, da de fjernet muligheten til å kreve at et søkeord var med i resultatene? Jeg har prøvd Bing en stund, men etter hvert funnet ut at den ikke gir like gode resultater som Google gjorde før endringen. Eventuelt: Fins det en måte å få + søk på igjen i Google? En ting er å bruke anførsel, men det funker bare hvis man vet at alle ordene i søket står i rekkefølge. Du kan prøve Copernic Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Takk, men er ikke den mest for å søke på egen pc og sånt? Jeg snakker om Google-søk uten noen former for personlige tilpasninger. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 DuckDuckGo kan være verdt en titt! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Den va'kke dum! Takk! Ser ut til å være noe sånt som jeg er ute etter, så den skal jeg prøve å bruke i noen uker og se om resultatene er gode nok. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) DuckDuckGo var helt fantastisk treg her ihvertfall. edit;;sklivefleilf Endret 13. januar 2012 av Extremer Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Private resultater er nå lett å bli kvitt. www.google.com -> settings (tannhjulsikonet i øvre høyre hjørnet) -> Personal results -> do not use personal results. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Extremer, den var kjapp nok her. Sutekh, det hjelper ikke på hovedproblemet, at man ikke kan kreve at søkeord er med ved hjelp av +. Og ifølge det jeg har lest om Googles planer, vil de gjøre søkemotoren sin til en "sosial hub" etter hvert. Jeg tror de driter seg ut, grunnen til at jeg har brukt Google i mange år er iallfall at den bare har gitt de resultatene jeg har ønsket meg, og ikke hatt så mye ekstra dilldall. Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Extremer, den var kjapp nok her. Sutekh, det hjelper ikke på hovedproblemet, at man ikke kan kreve at søkeord er med ved hjelp av +. Og ifølge det jeg har lest om Googles planer, vil de gjøre søkemotoren sin til en "sosial hub" etter hvert. Jeg tror de driter seg ut, grunnen til at jeg har brukt Google i mange år er iallfall at den bare har gitt de resultatene jeg har ønsket meg, og ikke hatt så mye ekstra dilldall. du kan vel kreve at søkeord er med ved å sette dem i klammer: "søkeord"? mener å ha hørt at dette er den offisielle fiksen Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Det stemmer nok ikke. Det eneste et søkeord i anførselstegn gjør, er at ved enkeltord, eller flere ord etter hverandre i anførsel. Hvis man f.eks. skriver "Jan Johansen", får man bare som resultat der man har de to ordene stavet sånn i den rekkefølgen. Skriver man "jan" "johansen", får man også med Jan Jensen, Petter Johansen og så videre. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Det kan umulig stemme. Det fungerte iallfall ikke her. Verken i Ildreven eller Chrome. Jeg fikk bare masse rare svar, med "&&" som en del av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå