Gå til innhold

Fins det en GOD søkemotor til erstatning for Googles siste idioti?

Pallantir

Anbefalte innlegg

Google er blitt helt ubrukelig for meg siden man ikke kan gjøre +søk lenger. I tillegg vil de ha med private resultater, noe som jeg ikke ser noe som helst fornuftig grunn til. Så har jeg jo ikke Facebook-konto engang heller...

Fins det en søkemotor som fungerer som Google fungerte fram til for en måneds tid eller to siden, da de fjernet muligheten til å kreve at et søkeord var med i resultatene? Jeg har prøvd Bing en stund, men etter hvert funnet ut at den ikke gir like gode resultater som Google gjorde før endringen.

Eventuelt: Fins det en måte å få + søk på igjen i Google? En ting er å bruke anførsel, men det funker bare hvis man vet at alle ordene i søket står i rekkefølge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google er blitt helt ubrukelig for meg siden man ikke kan gjøre +søk lenger. I tillegg vil de ha med private resultater, noe som jeg ikke ser noe som helst fornuftig grunn til. Så har jeg jo ikke Facebook-konto engang heller...

Fins det en søkemotor som fungerer som Google fungerte fram til for en måneds tid eller to siden, da de fjernet muligheten til å kreve at et søkeord var med i resultatene? Jeg har prøvd Bing en stund, men etter hvert funnet ut at den ikke gir like gode resultater som Google gjorde før endringen.

Eventuelt: Fins det en måte å få + søk på igjen i Google? En ting er å bruke anførsel, men det funker bare hvis man vet at alle ordene i søket står i rekkefølge.

Du kan prøve Copernic

Lenke til kommentar

Extremer, den var kjapp nok her.

Sutekh, det hjelper ikke på hovedproblemet, at man ikke kan kreve at søkeord er med ved hjelp av +. Og ifølge det jeg har lest om Googles planer, vil de gjøre søkemotoren sin til en "sosial hub" etter hvert. Jeg tror de driter seg ut, grunnen til at jeg har brukt Google i mange år er iallfall at den bare har gitt de resultatene jeg har ønsket meg, og ikke hatt så mye ekstra dilldall.

Lenke til kommentar

Extremer, den var kjapp nok her.

Sutekh, det hjelper ikke på hovedproblemet, at man ikke kan kreve at søkeord er med ved hjelp av +. Og ifølge det jeg har lest om Googles planer, vil de gjøre søkemotoren sin til en "sosial hub" etter hvert. Jeg tror de driter seg ut, grunnen til at jeg har brukt Google i mange år er iallfall at den bare har gitt de resultatene jeg har ønsket meg, og ikke hatt så mye ekstra dilldall.

du kan vel kreve at søkeord er med ved å sette dem i klammer: "søkeord"? mener å ha hørt at dette er den offisielle fiksen

Lenke til kommentar

Det stemmer nok ikke. Det eneste et søkeord i anførselstegn gjør, er at ved enkeltord, eller flere ord etter hverandre i anførsel. Hvis man f.eks. skriver "Jan Johansen", får man bare som resultat der man har de to ordene stavet sånn i den rekkefølgen. Skriver man "jan" "johansen", får man også med Jan Jensen, Petter Johansen og så videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...