Jauda12345 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hei kjøpte oppgraderings pakke til pc'n min og har nå motert alt men får bluescreen når jeg kommer inn i windows så jeg fikk tips om å reinstallere den, det eneste problemet er at på cd rom en min er det en brei grå kabel som gikk innpå gammel hovedkortet men en slik kontakt finnes ikke på det nye kortet, må jeg da kjøpe ny cd rom også eller kan man bruke en av de 2 andre kontaktene bak på cd rom? Eventuelt hva denne kabelen heter. Takker på forhånd for svar:) Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Det greieste er nok å kjøpe nytt drev. De bør koste rundt 200 kr (pluss S-ATA kabel om du ikke har) om man nøyer seg med DVD-brenner. De kablene du bruker nå heter IDE (også kalt P-ATA) og er ikke lenger vanlige, selv om en del hovedkort fortsatt har støtte for slike. Det er også mulig å installere nyere versjoner av Windows (Vista og 7 hvertfall) fra USB-minnepenn om du har tilgang på en annen PC og ikke har bruk for optisk drev ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå