Gå til innhold

Valgets kval LCD eller CRT skjerm?

RostamX

Anbefalte innlegg

LCD er en klart bedre teknologi, og i senere tid har gode LCD-skjermer blitt tilgjengelige på konsumentmarkedet. Det er imidlertid ingen tvil om at teknologien fortsatt er under forbedring mhp. lysstyrke og responstid, og sånn sett vil du nok få en bedre LCD-skjerm for den samme prisen om 2 år enn den du får hvis du kjøper en i dag.

Allikevel, LCD er mye mer behagelig for øynene, skjermene er langt mer kontrast- og lyssterke, og legger du i litt penger så får du også en skjerm med rask nok responstid til å kunne brukes til spill.

Gå for LCD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd en til 4000kr ifra PSdata. Ble besilt før sommeren. 17" den var fin den. Men jeg synes ikke den var bedre en min CRT skjerm , men jeg skal være ærlig og inrømme at den var fin og klar. En CRT skjerm blir mer og mer uklar jo høyere refreshrate du kjører. Det er iallefall min personlige oppfattning når jeg skrur opp til 120hz osv. Om dette er noe jeg inbiller meg vet jeg ikke ,men jeg har lyst på en LCD ,men siden jeg ser endel filmer osv på datamaskjermen min så er liksom 17" litt lite. Derfor liker jeg og ha en skjerm med litt størrelse på..

Vekten er ikke noe farlig. Klarer fint og bære alt datautstyret mitt (XPC,strøm,tast,mus+++++ og en 21" skjerm) til et lan selv. Sålenge ikke avstanden blir noe særlig over 1km og gå så går det helt greit. Er mange litt gamle skjermer som veier mye mer og en 17" jeg har prøvd (Ifra 1996 tror jeg) veier mer en 21" skjermen min. Så nye CRT skjermer er ikke så tunge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...