Gå til innhold

Valgets kval LCD eller CRT skjerm?

RostamX

Anbefalte innlegg

Topic sier det meste :-)

Skal ha meg en ny skjerm men vet ikke om jeg skal gå får en Viewsonic P225f (CRT) eller om jeg skal gå for Hansol H950 (LCD) :shrug:

kjermen brukes til internettsurfing, jobbing og masse spilling

Takker for alle gode forslag/ veiledninger :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg en Hansol H750(lillebroren),og må si meg stoor fornøyd med det valget.Pc'n brukes mest til spill(Wolfenstein E.T,.)og funker utmerket.Ikke angret et sekund på valg av LCD skjerm.

Og ditt nick i ET er???

Hvilken server spiller du mest på?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en Hansol H750(lillebroren),og må si meg stoor fornøyd med det valget.Pc'n brukes mest til spill(Wolfenstein E.T,.)og funker utmerket.Ikke angret et sekund på valg av LCD skjerm.

Og ditt nick i ET er???

Hvilken server spiller du mest på?

Hmmm..Uberboss. Spiler mest på de norske serverene...ingen spesiell.

Lenke til kommentar

Hmmm.. Jeg sitter på en hyundai Q17S og vil si at det er en god skjerm, jeg vil ikke si det er en skjerm for hardcore gamere, men det er en absolutt god lcd...

Har du liten plass på skrivebordet og pengene til det, ville jeg absolutt valgt flat type, men dersom det skorter på pengene ville jeg valgt crt.. da får du mer skjerm for pengene..

Mvh Thomas Nilsen

Lenke til kommentar
Hmmm.. Jeg sitter på en hyundai Q17S og vil si at det er en god skjerm, jeg vil ikke si det er en skjerm for hardcore gamere, men det er en absolutt god lcd...

Har du liten plass på skrivebordet og pengene til det, ville jeg absolutt valgt flat type, men dersom det skorter på pengene ville jeg valgt crt.. da får du mer skjerm for pengene..

Mvh Thomas Nilsen

Og hvorfor er det ikke en god lcd for hardcore gamere?

Absolutt null ghosting i fps krevende spill. Bare lurer på hva som får deg til å si det ??

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt fornøyd med Q17S'n min i spill.. Den er faktisk ikke like rask som en CRT, men helt akseptabel..

Jeg vil jo ikke si at skjermen jeg har kjøpt er dårlig, men det finnes faktisk MANGE CRT skjermer som er bedre å spille på..

Men som sagt i tidligere tråder, LCD skjermer er vesentlig klarere og skarpere enn crt skjermer og det var dette som var viktig for meg da jeg kjøpte den..

Lenke til kommentar

Dersom du har plass, og i tillegg kan trenge litt ekstra varme på furterommet ditt (les datarommet om du vil...) kan jeg på det varmeste anbefale en P225f. Dersom du bruker skjermen til noe annet enn spilling tror jeg at du, som meg, vil like å kjøre 1920x1440@75Hz, 32 bit :woot:

Det er jo liksom plass til en del mer på skjermen da enn 1280x1024 som du får på de fleste LCDer. (Gjelder både hyundai q17s og Hansol H950) Skal du ha høyere oppløsning enn dette blir det relativt dyrt.

Litt rask regning med din favorittkalkulator vil si deg at du da får plass til ca 2.1 ganger så mye informajon på en P225f i forhold til en LCD som kjører 1280x1024.

I tillegg er fargegjengivelsene på denne skjermen helt rå, selv om LCD'er har blitt mye bedre det siste året synes ikke jeg at de kommer opp mot P225f'en.

Kun noen inspill - avgjør selv.

-BOFH-

Lenke til kommentar

ok Z.

Respekterer det, men du er den første jeg hører si dette.

Jeg for min del er kjempe fornøyd. Men at lcd er klarere og skarpere enn crt, der er vi 100 % enige.

Men jeg må argumentere med at noen av dagens desidert beste tv'er er lcd tv'er. Fatisk bedre enn plasma og crt. Og skulle ikke eksplosjoner og andre morsomheter ghoste på disse da?

LES DENNE

I rest my case

Lenke til kommentar
Men at lcd er klarere og skarpere enn crt, der er vi 100 % enige.

Det er jeg faktisk IKKE helt enig i. Har testet en ViewSonic 19" VX900 og en Hyundai Q17AS(tror jeg). Sammenlignet med min Viewsonic P95f 19" CRT var de ikke så veldig mye å skryte av. Ikke synes jeg de hadde noe bedre farger, var ikke noe skarpere og i spill synes jeg fakrisk min CRT skjerm var mye bedre. Så i mine øyne i vært fall, er de ikke så gode som enkelte skryter av. Men LCD er jo helt ok da. Kan bare ikke forstå at enkelte sier at de er så mye bedre en CRT skjermer.

Lenke til kommentar

Cola-boks.

Først og fremst må jeg få bøye meg i støvet for deg, for du er virkelig en våken person!!! Tenker da på at det var du som avslørte datakomponenten.com !! Gratulerte deg også via en pm mener jeg.

Mener over til det andre her :wink:

Hvor enn overvåken du er så har du ennå ikke fått med deg at LCD er skarpere og klarere enn CRT??? hmmm

Sitterer over 1 år gammelt innlegg på TOMS HARDWARE

Try an LCD monitor and you're bound to adopt it -- there's no going back to the CRT (Cathode Ray Tube) monitors. On the latest liquid crystal monitors, the characters are finer and more precise, images are not deformed and the monitor itself is easier to configure and use. There are no more hassles adjusting the geometry, moiré, etc. The image here is clear and properly framed in five seconds, just the time it takes if you need to run the self-adjustment function. They are better-looking, take up less space (even to the point where you can hang them on the wall), and - the definitive argument - more environmentally-friendly. They consume three times less energy.

For de som lurer:

her finner du innlegget

Vil legge til at 1 år på lcd fronten har gjort underverker!!

Så Cola-boks: I rest my case (again)

Edit: skriveleifer

Lenke til kommentar
Sitterer over 1 år gammelt innlegg på TOMS HARDWARE

Men jeg leser meg ikke til hva som er best. Dette er en personlig mening, etter å ha testet disse to LCD skjermer. Sier ikke at LCD ikke er bra, bare at min personlige erfaring så langt ikke har gjort meg så imponert i forhold til min CRT skjerm. Så jeg synes at CRT ennå er et reelt valg når man leter etter ny skjerm.

Lenke til kommentar

cola-boks

Smaken er som baken osv.

Du har fortsatt min dype respekt....

Jeg for min del ser bare en minus side med LCD skjermer kontra CRT skjermer: Prisen. Synd LCD fortsatt er dyrere.

Men CRT har så sinnsykt mange minus sider kontra LCD: vekta (!!!!), størrelsen, designet (eizo har noen kule skjermer), billedkvaliteten, osv osv....

Skal ikke dra denne ut i en evig diskusjon, men påpeker at det stadig blir fler og fler hardware anmeldere som mener det samme som meg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...