Gå til innhold

Exphil selvstudiumsvarianten UiO

jayplay

Anbefalte innlegg

Hei venner!

Tenkte jeg skulle opprette en tråd angående exphil eksamen på UiO (selvstudium varianten). Jeg tenkte jeg skulle ta denne eksamen til sommeren og lurer derfor på om noen har noe tips eller triks. Problemet er at jeg egentlig bare har 3-4 dager og lese på da jeg har eksamen i mitt egentlige fag rett før. Dog har jeg vært gjennom pensum en gang tidligere noen år tilbake.

Mener dere at det er mulig å oppnå en bra karakter ved å bare lese repetisjonsheftet (det blå)? Og mener dere at dette er mulig på så kort tid. Videre så vet jeg at man får alternativer på hver av delene på oppgaven. Kunne det derfor f.eks vært lurt å prioritere noe over noe annet. F.eks å utelukkende lese på Kant og ikke Aristoteles, Platon og Hume.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei venner!

Tenkte jeg skulle opprette en tråd angående exphil eksamen på UiO (selvstudium varianten). Jeg tenkte jeg skulle ta denne eksamen til sommeren og lurer derfor på om noen har noe tips eller triks. Problemet er at jeg egentlig bare har 3-4 dager og lese på da jeg har eksamen i mitt egentlige fag rett før. Dog har jeg vært gjennom pensum en gang tidligere noen år tilbake.

Mener dere at det er mulig å oppnå en bra karakter ved å bare lese repetisjonsheftet (det blå)? Og mener dere at dette er mulig på så kort tid. Videre så vet jeg at man får alternativer på hver av delene på oppgaven. Kunne det derfor f.eks vært lurt å prioritere noe over noe annet. F.eks å utelukkende lese på Kant og ikke Aristoteles, Platon og Hume.

På forhånd takk :)

Mitt tips er å istedet for å bare nilese i 4 dager før eksamen er å lese litt over hele semesteret og bare repetere 4 dager før eksamen. Jeg strøyk selv exphil med nilesing i fjor. Så mitt egentlige tips er å ta seminarvarianten. selv om du da må være 2 timer i uken på blindern.(er i allefall det jeg kommer til å gjøre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...