hvafaen Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Dette henger ikke på grep for min del. Jeg dobbel sjekker: Du er redd for at kina, som opplever den samme tollmuren som oss, skal levere produkter som vi er eksperter på, til en bedre pris en oss? samtidig som vi har rekordkort transport? Jeg syns ikke vi kan sitte å sutre over at utenlandske investorer har kjøpt opp patentene våre, samtidig som vi nekter å investere i Norge (oljepenger). Det er et dårlig argument for at vi skal melde oss ut av en union vi (folket) ikke vil være med i. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Dette henger ikke på grep for min del. Jeg dobbel sjekker: Du er redd for at kina, som opplever den samme tollmuren som oss, skal levere produkter som vi er eksperter på, til en bedre pris en oss? samtidig som vi har rekordkort transport? Jeg syns ikke vi kan sitte å sutre over at utenlandske investorer har kjøpt opp patentene våre, samtidig som vi nekter å investere i Norge (oljepenger). Det er et dårlig argument for at vi skal melde oss ut av en union vi (folket) ikke vil være med i. Kina opplever ikke tollmurer, samtidig som EU kan bruke ekstremt høye tollmurer for å straffe oss for at vi ikke blir medlem. Grunnen til at utenlandske selskap velger å forsette å holde selskapene i Norge, selv om de eier patentene. Er fordi ekspertisen ligger i Norge, men viss vi skulle være dumme nok til å bryte med EU, så vil det bli billigere å utdanne denne ekspertisen selv! Grunnen til at mange i Norge er imot EU er grunnet feilinformasjon. Noe du har bevist gang på gang i dine argumenter! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Norge har ikke gitt bort penger i krisepakken, de har gitt bort LÅN! dvs, vi får pengene tilbake! Når da? Jensemann: "Så jeg vil understreke at Norge gir IMF et lån. Det er en svært trygg sikkerhet. Vi får renter, så det er ikke snakk om noen gave, men en pengeplassering, sa statsministeren på pressekonferansen." Hvis det er så lurt, hvorfor låner vi ikke liksågodt bort 5 x så mye? For det er visstnok fortsatt altfor lite penger tilgjenglig hos IMF Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Ja, vi får jo pengene igjen. -Norge slettet Kongos gjeld på 143 millioner Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Kina opplever ikke tollmurer, samtidig som EU kan bruke ekstremt høye tollmurer for å straffe oss for at vi ikke blir medlem. Grunnen til at utenlandske selskap velger å forsette å holde selskapene i Norge, selv om de eier patentene. Er fordi ekspertisen ligger i Norge, men viss vi skulle være dumme nok til å bryte med EU, så vil det bli billigere å utdanne denne ekspertisen selv! Grunnen til at mange i Norge er imot EU er grunnet feilinformasjon. Noe du har bevist gang på gang i dine argumenter! Og jeg vil si det samme om din side. Det er feil å påstå at vi kommer til å bli straffet med tollmurer. Dette er det samme som å si at vi ikke kan si veto til et direktiv pga frykt for represalier, rent stoltenberg oppgulp. Det kommer fortsatt til å være et marked for Norske produkter i verden, og vi kommer fortsatt til å sende mye av dette over til eu-kontinentet. Det må finnes forståelse for det norske folk i EU, når vi lønner politikere for en jobb som gjøres i brussel? Jeg tror disse høye tollmurer er en oppkonstruert fasade, vi har olje og gass nok til å sprenge vekk enn hver frykt. Hva faen var vitsen med å gjøre opprør mot tyskernes okupasjon, hvis vi 50 år senere svelger lover fra sentral europa? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Kina opplever ikke tollmurer, samtidig som EU kan bruke ekstremt høye tollmurer for å straffe oss for at vi ikke blir medlem. Grunnen til at utenlandske selskap velger å forsette å holde selskapene i Norge, selv om de eier patentene. Er fordi ekspertisen ligger i Norge, men viss vi skulle være dumme nok til å bryte med EU, så vil det bli billigere å utdanne denne ekspertisen selv! Grunnen til at mange i Norge er imot EU er grunnet feilinformasjon. Noe du har bevist gang på gang i dine argumenter! Og jeg vil si det samme om din side. Det er feil å påstå at vi kommer til å bli straffet med tollmurer. Dette er det samme som å si at vi ikke kan si veto til et direktiv pga frykt for represalier, rent stoltenberg oppgulp. Det kommer fortsatt til å være et marked for Norske produkter i verden, og vi kommer fortsatt til å sende mye av dette over til eu-kontinentet. Det må finnes forståelse for det norske folk i EU, når vi lønner politikere for en jobb som gjøres i brussel? Jeg tror disse høye tollmurer er en oppkonstruert fasade, vi har olje og gass nok til å sprenge vekk enn hver frykt. Hva faen var vitsen med å gjøre opprør mot tyskernes okupasjon, hvis vi 50 år senere svelger lover fra sentral europa? Vel hva du tror er vel helt tilfeldig, de varene som Norge ikke får lov til å selge i EU i dag, holder på å gå konkurs. Viss EU slutter å kjøpe olje av Norge, så har vi et problem, fordi vi kan ikke bare lagre den heller! Vi har ikke politikere i Brussel, vi har lobbyister! Det er stor forskjell på en okkupasjon og deltakelse i et demokrati! Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Norge har ikke gitt bort penger i krisepakken, de har gitt bort LÅN! dvs, vi får pengene tilbake! Når da? Jensemann: "Så jeg vil understreke at Norge gir IMF et lån. Det er en svært trygg sikkerhet. Vi får renter, så det er ikke snakk om noen gave, men en pengeplassering, sa statsministeren på pressekonferansen." Hvis det er så lurt, hvorfor låner vi ikke liksågodt bort 5 x så mye? For det er visstnok fortsatt altfor lite penger tilgjenglig hos IMF Vi må jo også ha pengene vi skal låne vekk! Ja, vi får jo pengene igjen. -Norge slettet Kongos gjeld på 143 millioner En hver bedrift/person som låner ut mye penger vil gå på et tap, men totalt sett så vil det alltid gå i pluss! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Norge har ikke gitt bort penger i krisepakken, de har gitt bort LÅN! dvs, vi får pengene tilbake! Når da? Jensemann: "Så jeg vil understreke at Norge gir IMF et lån. Det er en svært trygg sikkerhet. Vi får renter, så det er ikke snakk om noen gave, men en pengeplassering, sa statsministeren på pressekonferansen." Hvis det er så lurt, hvorfor låner vi ikke liksågodt bort 5 x så mye? For det er visstnok fortsatt altfor lite penger tilgjenglig hos IMF Vi må jo også ha pengene vi skal låne vekk! Vi har vel bortimot 3000 milliarder på bok, så er vel ikke manko på penger som forhindrer oss? Evt. kunne man jo kvittet seg med endel aksjeportefølger og heller lånt ut de pengene til IMF som gir "renter og svært trygg sikkkerhet" iflg. jensemann (noe ikke aksjer kan sies å være i tiden fremover) Nei, jeg tror alt dette bare var en vennlig gest fra (rike) Norge. Greit nok, vi har råd til å si farvel til 55 milliarder, men kall en spade for en spade Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Norge har ikke gitt bort penger i krisepakken, de har gitt bort LÅN! dvs, vi får pengene tilbake! Når da? Jensemann: "Så jeg vil understreke at Norge gir IMF et lån. Det er en svært trygg sikkerhet. Vi får renter, så det er ikke snakk om noen gave, men en pengeplassering, sa statsministeren på pressekonferansen." Hvis det er så lurt, hvorfor låner vi ikke liksågodt bort 5 x så mye? For det er visstnok fortsatt altfor lite penger tilgjenglig hos IMF Vi må jo også ha pengene vi skal låne vekk! Vi har vel bortimot 3000 milliarder på bok, så er vel ikke manko på penger som forhindrer oss? Evt. kunne man jo kvittet seg med endel aksjeportefølger og heller lånt ut de pengene til IMF som gir "renter og svært trygg sikkkerhet" iflg. jensemann (noe ikke aksjer kan sies å være i tiden fremover) Nei, jeg tror alt dette bare var en vennlig gest fra (rike) Norge. Greit nok, vi har råd til å si farvel til 55 milliarder, men kall en spade for en spade Disse 3000 milliardene du snakker om, er ikke i banken slik at vi kan bruke de på hva vi vil! Pengene vi har på bok er investert i lån til andre land, aksjer og eiendom. Det vil si at viss vi skal låne bort mer penger til andre land, så må vi selge aksjer eller eiendom, noe vi kan tape penger på! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Er det ikke det jeg nettopp sier? Altså, se å få solgt noen aksjeposter (før bunn går ut av markedet) å innvestere pengene i disse gullkantede verdipapirene som jensemann skryter av. Men det gjør vi selvsagt ikke, fordi vi aldri får se de pengene igjen (the truth) Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Er det ikke det jeg nettopp sier? Altså, se å få solgt noen aksjeposter (før bunn går ut av markedet) å innvestere pengene i disse gullkantede verdipapirene som jensemann skryter av. Men det gjør vi selvsagt ikke, fordi vi aldri får se de pengene igjen (the truth) Aksje markedet er på vei opp, muligheten til å tjene penger i aksjemarkedet er mye større enn i lånemarkedet, men lånemarkedet har mye lavere risiko. Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Vel da vet du ikke stort! Les litt på denne http://www.ssb.no/mi...ta/main_16.html Her er enda en http://www.ssb.no/emner/09/05/muh/tab20-01.shtml? Samtidig betaler staten Norge 3,5 miliarder kroner i en såkalt "eøs kontigent". Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Det er noe alle EØS og EU land gjør, og siden vi eksporterte for 639,2 milliarder kroner hvert år til EU landene mener jeg det er vært det.. =) Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Det er helt sant, mye av dette skapes av få ansatte. Et par oljerigger her og der, og så er du på det nivået. Problemet er at mange av disse ansatte er innleide fra EU sonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå