Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lå litt drøye meldinger på låne tlf fra elkjøp

salamishit

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet ikke om denne ligger i riktig kategori, men er bare å flytte den :)

Men til spørsmålet, jeg leverte en telefon til reparasjon på elkjøp for en uke siden og fikk en låne telefon, men greia er at på lånetelefonen så lå det ca 50 gamle meldinger, kikket fort igjennom og det var meldinger der om dødsfall i en familie. Synes det er litt drøyt av elkjøp og ikke slette gamle meldinger.

Noen som vet hva jeg bør gjøre?

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Om de ikke tenker på dette selv så kan de takke seg selv. Det er dermed ikke sagt at du kan gjøre hva du vil med meldingene, men eg tviler på at resultatet blir noe annet enn om du bare resetter telefonen selv og lar det ligge med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk en gammel Sony Ericsson lånetelefon fra Elkjøp for herrens år siden, T610 tror jeg det var. Denne var fylt til randen med sexmeldinger :) Verste er at dette var på en liten plass, så ikke vanskelig å finne ut hvem som hadde sendt meldingene.

Edit# Satt telefonen til fabrikkinnstillinger etter jeg så hva slags ''funn'' jeg hadde gjort.

Endret av Extremer
Lenke til kommentar

Det vanlige er at telefonene blir satt tilbake til fabrikkinnstillingene før de leveres ut igjen til andre, men jeg har forståelse for at det gjøres slike feil. Ærlig talt synes jeg det er litt merkelig at kundene ikke selv er bevisste på slike ting, for jeg vet at om jeg skulle brukt en låneenhet så ville jeg gjort tiltak for at det ikke skal være mulig å hente ut personlig informasjon.

Sett telefonen tilbake til fabrikkinnstillingene og nevn det når du leverer den inn til butikken. På den måten får de mulighet til å forbedre rutinene sine.

Lenke til kommentar

Eg er faktisk såpass paranoid at eg ville ikke ha satt opp e-postkontoen min på en lånetelefon. Deretter ville eg naturligvis ha sørget for at den ble resatt før eg leverte den inn, og ikke latt privatlivets sikkerhet hvile på rutinene til travle elektronikkkjeder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg er faktisk såpass paranoid at eg ville ikke ha satt opp e-postkontoen min på en lånetelefon. Deretter ville eg naturligvis ha sørget for at den ble resatt før eg leverte den inn, og ikke latt privatlivets sikkerhet hvile på rutinene til travle elektronikkkjeder.

Heilt enig, dersom du ikkje vil at din private informasjon skal komme på avveie så må du sørge for å slette det sjølv.

Eg har heller ikkje mykje tiltru til at ungdommane som jobber i elektrobutikken har etikk nok til å slette digitalt innhold utan å sjå kva som ligger der heller.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg uttale meg på vegne av kjeden, men jeg vet i alle fall at jeg ville satt pris på tilbakemelding om jeg/min butikk hadde gjort en for dårlig jobb.

Svikt skjer, vi er alle mennesker, men uten feedback får vi ikke mulighet til å forbedre oss. thumbup.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...