Gå til innhold

Rens av EOS 450D

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette har sikkert vært oppe før, men jeg er ikke kompetent nok til å finne ut hvordan man kan søke på emner i forumet. (Ikke bli sint...:)

Har et EOS 450D kamera som jeg kjøpte for ca 2 år siden.

Her for en tid til bake ville ikke den innebygde blitzen løse ut, når jeg prøvde å ta bilde med blitz så kom det opp en feilmelding.

Jeg leverte kamera inn hos forhandler for å finne ut hva som var gale, og fikk melding om at det måtte utføres en rens av top cover unit..

Prisoverslaget for dette var 2466 inkl mva og transport.

Om jeg ville ha det tilbake kostet det meg 563 inkl mva + frakt

Så, hva ville dere ha gjort?? Er det verdt å bruke så mye spenn på et kamera som jeg ga 4-5000 for??

Er egentlig fornøyd med kamera, jeg er i aller høyeste grad en amatør men jeg synes det tar fine bilder og det er greit med et "godt" kamera når en har en liten i hus..

Jeg bor og studerer i Danmark for øyeblikket, er det noen som har en formening om at det kan være rimeligere å utføre denne serice her?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis pengene er en faktor, så ville jeg bare kjøpt en brukt 270ex til 500kr og brukt den som blits istedenfor. Litt mer å bære på, men den er bedre enn den innebygde blitsen, og den kan vinkles i taket for å få indirekte lys.

Om du har litt disponibel inntekt, så begynner 450D å dra på årene og er moden for utskiftning. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Penger er et tema for øyeblikket, går på en Dansk privatskole, uten støtte fra Lånekassen så jeg lever på oppsparte midler og privat lån. :cry:

Men den løsningen du skisserer med en brukt blitz liker jeg!! At det blir litt mer å bære på gjør meg ingenting, kamera i seg selv er jo ikke akkuratt lite...

Tiden er snart inne for å bytte det ut ja, men blir nok å ha 450D en liten stund til, må bli ferdig her nede og komme meg i arbeid igjen ;)

Lenke til kommentar

Dette er en helt vanlig feil som kan skje med alle Canon EOS speilreflekskameraer.

I utgangspunktet er det en svakhet/designerfeil fra Canon sin side som gjør at dette skjer, i blitsskoen er det en mikrokontakt som gir kameraet beskjed om at det er montert en blits på kameraet og når denne bryteren henger seg opp virker ikke den interne blitsen, da indikerer kameraet at en ekstern blits er påmontert selv om det ikke er tilfelle.

Løsning på problemet kan du lese i denne tråden, du får lese litt og se om du blir noe klokere :)

post-151946-0-16003300-1326437240_thumb.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...