Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Folkens...

Jeg har en SQL server MS 2008 med en masse produksjonsdatabaser. Vi tar backup av denne serveren ved å bruke DIferential backup daglig og full backup en gang i uka. Grunnen er at dataene også skal overføres til eksternt lager.

Så er det slik at noen av utviklerene våre har behov for å hente ut data nå og da for debugging. Dette lager problemer for oss fordi når de kjører en backup manuellt så resettes arkiv bittet på recordene og dermed mister vi alle dataene som er endret side siste baackup og vil kunn eksistere i ukesbackupen. Det er jo forsåvidt greit, men det er også en potensiel fare for misting av data hvis en utvikler tar denne backupen på en tirsdag. Da vil endrede data rett og slett ikek bli tatt backup av...

Såh - folkens. Hvordan kan dette unngås?

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Tenkte kanskje jeg kunne slnge meg på denne tråden her siden det er i samme gate. Selve backupen har jeg fått til på flere måter. Til og med restore. Men når det skal restores eller flyttes til ny server, over 2000 databaser på en gang sliter jeg litt med å finne løsninger som tar mer enn en base om gangen Har sett på en del stored prosedure skript som jeg har funnet på nettet og de fungere meget bra på selve backup biten. Selve restoringen får jeg bare til enkeltvis. Noen alternativer her ??

PS. Det skal legges til at dette er 2008r2 express database.

Endret av miknira
Lenke til kommentar

Må si at er litt forvirrende med mssql da jeg er mest vandt med postgresql og mysql der en database har bare f.eks tabeller under seg. Mssql ser ut som det er en masterdatabase med mange under databaser. Jeg og en kollega tok over drift på en server hvor det lå uni micro økonomi system som lagret info på en mssql express server. Den eldste sql serveren var den største og det ble over 2400 bak filer etter backup. Store takk til min kollega som i helga "klikket" seg igjennom over 2400 filer og flytta basene over på ny server. Tok 15 ca timer sammelagt :p. Jeg er også mest kjent med linux/unix verden så å få et restore script til i windows, tar nok litt lenger tid enn det hadde gjort med en linux/postgres løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...