moesen Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg tenkte og sette opp en server...Kanskje flere :wink: På den skal jeg ha Linux. Er det bra nok med en 300mhz AMD 128mb SD-ram på en server som sikkert skal kjøre irc, ftp, og kanskje cs? Har en AMD k6 cpu, men vet ikke om den passer. Skal teste... Er 300mhz nok til en slik server? Tenkte jo og bruke den til litt annet en server også da. Men server pc jeg tenker mest på. Noen som har en idè til server, noen brukte hovedkort anbefalinger eller noe? Må også tenke på hardware støtten til Linux :wink: Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Red hat har go hardware støtte så hvidt jeg veit. Men når du sier irc, mener du da ircd (irc daemon), altså en irc server? Ftp skal gå greit, men vil tro at en cs server er ganske uaktuelt på en 300mhz med 128 ram Lenke til kommentar
handbook Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Dropp red-hat, og cs-server kan du bare glemme... 300Mhz og 128Mb ram holder though fint til samba(filserver), ftpserver eller/og http server ++ en rekke andre serversaker uten så alt for store krav til hastighet.. Prøv Slackware (som jeg selv liker svært godt til serverbruk) eller Debian (som vistnok skal være smud for servere). Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 som andre sier, cs-server kan du glemme på den hardware... Dog, jeg klarte å kjøre cs på min gamle K6-3 @400 Mhz men slet når jeg passerte 6-10 spillere, da gikk ping opp endel. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hva med en P3 650 MHz og 224MB Ram ? har denne som støvsamler :wink: Lenke til kommentar
moesen Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Hva med en P3 650 MHz og 224MB Ram ? har denne som støvsamler :wink: Ja takk!! Lenke til kommentar
moesen Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Dropp red-hat, og cs-server kan du bare glemme... 300Mhz og 128Mb ram holder though fint til samba(filserver), ftpserver eller/og http server ++ en rekke andre serversaker uten så alt for store krav til hastighet.. Prøv Slackware (som jeg selv liker svært godt til serverbruk) eller Debian (som vistnok skal være smud for servere). Slackware har ikke pakkesystem.. Debian skal være den beste til server, men vanskelig og instalere. Bør vite alt om sin hardware og slik hvis jeg skal ha Debian forstår jeg..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå