Gå til innhold

Ganinward FX 5900..og klokking..

C0bra

Anbefalte innlegg

Sitter her og vurderer sterkt å bestille nytt skjermkort etter "litt" merkelig oppførsel fra mitt nåværende kort(GF2 Ti), plutselig i dag restarta maskina.. mitt under oppstarten ble det korrupt grafikk.. så jeg slo den av og venta litt.. så funka det, men neida etter ca 30min skjedde det samme i gjenn.. så nå funderer jeg på å bestille meg et Gainward GeForce FX 5900 128MB DDR men nå når jeg går inn på komplett sine sider ser jeg at de også har fått inn en 256Mb versjon men denne har bare 2.8ns minne, mens 128mb utgaven har 2.2ns.. har tenkt å klokke det så jeg lurer på hvor høyt jeg kan få 2.8ns versjonen i forhold til 2.2ns versjonen.. har ikke sitt tester av 256mb utgaven enda.. Siden de koster det samme så tenkte jeg at 128mb ram ekstra ikke er slå fra seg hvis de klokker noelunde likt..

Så nå vil jeg gjerne høre deres mening, har noen av dere en test av 256mb utgaven vs. 128mb utgaven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger man strengt tatt mer enn 128 MB i dag? (Hørte jeg non si ja? Tåpe!) Man trenger ikke mer enn 128 MB i dag. På en annen side er det fint å være framtidsrettet, men i framtiden når det blir vanlig med 256 MB, vil det være mye bedre kort tilgjengelig som har 256 MB. Hvis du i tillegg skal overklokke ville jeg glatt gått for en ns på 2.2, det er jo bra! :p

Men så er jo dette bare min mening... :roll:

Lenke til kommentar

kjøpte meg et FX5900 for halv-annen uke siden, og kortet går godt. 8)

Klokket ifra orginale 400/800 til 500/950 uten problem(klokket litt og litt, med burn-in ved jevne mellomrom, -no-prob) 8) :woot:

...kortet har to vifter som du ikkje klarer å høre(ideelt for dem som ikkje liker støy), Det er blå led's i viftene som lyser ganske bra :woot: (må jo være et must for modd'ere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...