Gernia Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hei! Jeg skal kjøpe nye deler til min maskin, siden jeg nå sitter på en e8400 og et P5q Deluxe, er det på høy tid og bytte ut Siden jeg trenger et nytt hovedkort, regner jeg med at DDR3 er noe jeg også trenger, og derfor minne har sett på Corsair 2x4 1600 Regner med at det holder til og starte med, og ja, har 64bit os. Når det kommer til hovedkort og CPU, har jeg vært ute av gamet i et par år, og har ikke den minste anelse hva som faktisk er et godt kjøp og hva som ikke er det.. så derfor går jeg ned på mine knær og ber de bedrevitende her på forumet om hjelp.. PS: Håper dette var rett forum siden jeg nesten skal kjøpe en hel PC, bare at jeg har et par deler fra før... Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Jaffacake Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hei! Jeg skal kjøpe nye deler til min maskin, siden jeg nå sitter på en e8400 og et P5q Deluxe, er det på høy tid og bytte ut Siden jeg trenger et nytt hovedkort, regner jeg med at DDR3 er noe jeg også trenger, og derfor minne har sett på Corsair 2x4 1600 Regner med at det holder til og starte med, og ja, har 64bit os. Når det kommer til hovedkort og CPU, har jeg vært ute av gamet i et par år, og har ikke den minste anelse hva som faktisk er et godt kjøp og hva som ikke er det.. så derfor går jeg ned på mine knær og ber de bedrevitende her på forumet om hjelp.. PS: Håper dette var rett forum siden jeg nesten skal kjøpe en hel PC, bare at jeg har et par deler fra før... Takker for all hjelp Bruksområder? Vanskelig å gi noen gode råd uten å vite hva PCen hovedsaklig skal brukes til Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 har du fullversjon eller OEM? OEM binder seg til hovedkortet, så hvis du har OEM så må du ha nytt Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Sorry Er gamer så blir vel mest til nye spill... Skjermkortet er kraftig nok, men vil gjerne har en kraftig prosessor... og et hovedkort som det vil bli produsert prosessorer til de nermeste åra Ja har fullversjon ja, men takk for omtanken Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 vel, da så Hovedkort: Asus P8Z68-V PRO/Gen3 Prosessor: Intel i5 2500K Minne: Corsair Vengeance LP 8GB (2x4GB) alt til den nydelige prisen av 3636kr med frakt (grunnen til at jeg valgt de minnebrikkene var at de er de samme, men har lavere varmespreder, varmespreder trengs egentlig ikke på DDR3 minne, men bonusen er at men kan ha store prosessorkjølere med LP versjonen) her er det jo plass til både SSD og prosessorkjøler i budsjettet Lenke til kommentar
Lappyo Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Heisann. Du har jo et ganske høyt budsjett, 5000kr er mer enn nok for HK, CPU og Ram. Jeg ser egentlig ingen grunn til å bruke mer enn 3300,-. For det får du denne pakken. Her har du i5-2500k som yter like godt som i7-2600k, men til en tusenlapp mindre. Hovedkortet er generation 3 som etter hva jeg vet er at det kommer med PCIe 3.0, samt at etter det jeg har hørt skal chipset 1155 også støtte de nye Ivy Bridge prosessorene som Intel kommer ut med senere i år. Både prosessoren og HK egner seg godt til overklokking. Hva skal man si om minnebrikkene? Jeg regner med at de er helt suverene. 1600MHz funker utmerket, forskjellen mellom CL9 og CL8 er på noen få prosent mens prisforskjellen mellom dem er rimelig høy med tanke på hva du får, med andre ord CL9 burde holde i massevis. 8gb er også mer en nok for samtlige spill ut på markedet idag, og ved mindre du driver med tung videoredigering eller andre ram krevende greier så holder 8gb i lang vei. Du får ha lykke til med valget. MVH Lappi. Edit: som olestokk påpekte burde du også vurdere en ny prosessor kjøler. Har du plass i kabinettet kan du gå for Noctua NH-U9B SE2. Du kan også gå for vannkjølig eksempelvis denne. Endret 12. januar 2012 av Lappyo Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Takker for begge svarene, ser begge har samme prosessor, og lik mengde ram. Er det noen måte og se nærmere på den pakken og hva som faktisk er i den? Lurer på ram slotts på hk ol. Ja prosessorkjøler har jeg helt glemt, har en Thermalright Utltra som sikkert ikke passer... Har en del penger til overs da... Kanskje et nytt kabinett blir lagt til.... vel vi får se. Takker uansett for bidragene... sitter og leser og klør meg i hodet Edit: Samme type hk også da... blir muligens pakken fra intel da.... Men er det da også plass til store kjølere? Endret 13. januar 2012 av Gernia Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 ja, pakken inneholder lave minnebrikker slik at de ikke krasjer med en stor kjøler Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Hei sett på den kjøleren du anbefalte Lappyo, og det står at den passer til 1156.... Passer den da til 1155?.... Vet ikke om jeg spør et veldig dumt spørsmål nå :S Edit: ja det passer.... for det sto visst 1155 også.... Føler meg dum nå Endret 13. januar 2012 av Gernia Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Husk at det følger kjøler med prosessor. Boxedkjølere nå til dags er faktisk ikke så halvgærne. Hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå